După o perioadă în care Konami a încercat să readucă seria Silent Hill, aceștia reușind să o facă cu remake-ul lui Silent Hill 2 și de această dată au revenit cu un nou proiect ce schimbă direcția seriei și astfel acțiunea jocului se desfășoară în Japonia anilor 60 și vine cu o serie de elemente psihologice și o atmosferă mai aparte. Așadar am intrat în ceața așternută peste satul Ebisugaoka și am început să caut răspunsuri
În Silent Hill f trecem prin Satul Ebisugaoka
De data aceasta nu ești într-un oraș blestemat, ci într-un sat fictiv, Ebisugaoka, aflat în declin, invadat de ceață și simboluri stranii. O însoțești pe Hinako Shimizu, o tânără prinsă între realitate și un „alt tărâm” terifiant, unde natura și groaza se împletesc. Povestea nu este spusă direct o descoperi prin documente, jurnale, mici flashback-uri și scene criptice.
Ce impresionează cu adevărat este atmosfera: tăcerile lungi, sunetele deformate, flora coruptă care invadează clădirile și drumurile. Tematica florală atât frumoasă, cât și înspăimântătoare e folosită ca simbol al coruperii și renașterii. Otherworld-ul nu apare doar ca un „shift” grafic, ci devine o extensie a traumei personajului principal.
Gameplay & mecanici
Silent Hill f încearcă să creeze un echilibru între horror psihologic și mecanici de supraviețuire cu lupte directe. Folosești un set limitat de arme melee (până la trei simultan), care se uzează și trebuie reparate. Sistemul de stamina și sanitate adaugă tensiune: poți executa parări și contraatacuri, dar fiecare acțiune costă energie. Dacă epuizezi stamina, devii vulnerabil exact când pericolul e mai mare.

Deși combatul e interesant, în practică devine inegal: unele hitbox-uri nu sunt clare, iar camera îngustă poate face luptele sufocante mai degrabă din cauza unghiurilor, nu a tensiunii. Elementul psihologic ar fi putut fi mai legat de gameplay sanitatea scade, dar efectele ei sunt mai mult vizuale decât mecanice.
Puzzle-urile rămân o parte esențială: unele sunt simple și elegante, altele devin destul de criptice și pot frustra jucătorii mai puțin atenți la detalii. Am apreciat integrarea lor naturală în mediu, dar lipsa unor indicii minime poate să te blocheze.
Rejucabilitatea din Silent Hill f te face să descoperi noutăți
Jocul se încheie într-un mod care încurajează să-l rejoci există New Game Plus, finaluri multiple și iteme ascunse care dezvăluie detalii suplimentare despre poveste și simbolism. Progresia pe termen lung (skill-uri, talismane Omamori) motivează un al doilea run, dar trebuie să fii pregătit să treci iar prin secvențele mai greoaie de combat.
Grafica
Vizual, Silent Hill f este spectaculos prin design și atmosferă. Lumea reală e realistă, cu texturi bogate și culori palide, în timp ce Otherworld-ul este plin de distorsiuni organice, flori parazite și metamorfoze vizuale memorabile. Creaturile sunt grotesc de inventive, cu animații care creează un disconfort real.

Pe PS5 Pro, jocul rulează de cele mai multe ori la 60 FPS, cu mici scăderi în scene foarte încărcate. Lumina și umbrele ajută enorm la crearea tensiunii, dar uneori întunericul excesiv îngreunează explorarea. Timpii de încărcare sunt scurți, iar tranzițiile între zone sunt fluide.
Sunetul produce o atmosferă și mai terifiantă
Sunetul rămâne una dintre cele mai importante aspecte ale jocului. Efectele ambientale scârțâitul podelelor, ploaia, foșnetul vegetației sunt incredibil de precise. Coloana sonoră semnată de Akira Yamaoka este subtilă, folosită mai mult pentru a amplifica tensiunea decât pentru a umple constant fundalul. Vocile și actorii transmit vulnerabilitate, în special în scenele de panică ale lui Hinako. Dar ce este de menționat să fie folosit dublajul în limba japoneză deoarece este cea mai bună variantă.

Există și o serie de minusuri printre care combatul ce se îndreaptă spre elemente de tip soulslike unde trebuie să fii atent la ce arme folosești la uzura acestora, etc. Unele puzzle-uri pot frustra prin lipsa de ghidaj, iar balansul între horror psihologic și secvențe de acțiune nu este mereu fluid.
Concluzie
Silent Hill f este un pas în față făcut de către Konami cu această serie de jocuri ce părea că stă pe loc. Atmosfera est euna superbă cu o povestă bună iar ceața își face și de această dată datoria de a îți oferii n element de claustrofobie aparte.
Jocul a fost testat pe o consolă PlayStation 5 Pro, acesta este distribuit în România de către CD Media și este disponibil pentru PlayStation 5, PC și Xbox Series X|S. Iar copia de review a fost achiziționată de către noi.

