Microsoft a lansat o ediție specială a raportului Work Trend Index, intitulată „Un nou viitor al lucrătorilor esențiali, amplificat ajutorul tehnologiei”, și a anunțat noi funcții disponibile în Microsoft Teams și Microsoft Viva, destinate milioanelor de oameni care asigură funcționarea serviciilor esențiale.
2 miliarde de lucrători din prima linie, din întreaga lume, reprezintă 80% din forța de muncă globală, iar 88% dintre organizații angajează oameni pentru aceste funcții. Totodată, companiile investesc din ce în ce mai mult în instrumente digitale pentru angajați, cu scopul de a moderniza fluxul de lucru, pentru a îmbunătăți performanța, cultura și comunicarea la locul de muncă – astfel, gradul de utilizare a platformei Microsoft Teams de către lucrătorii din prima linie a crescut, lunar, cu 400% începând din martie 2020.
Raportul Work Trend Index dezvăluie informații importante, cu impact asupra fiecărui segment de la nivelul forței de muncă:
Existența unei culturi organizaționale bazate pe apreciere devine tot mai importantă: 76% dintre angajați simt un atașament față de colegii lor, însă peste 60% dintre aceștia sunt de părere că managementul companiei pentru care lucrează ar trebui să prioritizeze încurajarea procesului de comunicare și cultura organizațională. În plus, 51% dintre lucrătorii din prima linie, care nu ocupă poziții de management, nu se simt apreciați ca angajați.
Lucrătorii din prima linie se află într-un moment important, în care iau în considerare să facă o schimbare: În această perioadă a “Marii Reorganizări” lucrătorii din prima linie încep să se gândească din ce în ce mai mult la job-urile lor, luând în considerare și o schimbare a locului de muncă. Aceștia își doresc salarii și beneficii mai bune, un echilibru între viața profesională și cea privată și flexibilitate la locul de muncă.
Optimismul în ceea ce privește avantajele aduse de tehnologie este ridicat: 63% dintre lucrătorii din prima linie sunt încântați de oportunitățile de angajare create de tehnologie. De altfel, tehnologia se plasează pe locul al treilea în lista factorilor despre care ei spun că ar putea contribui la reducerea stresului de la locul de muncă.
Există o oportunitate de a reduce sau chiar a elimina decalajul dintre soluțiile și inovațiile tehnologice adoptate și nivelul de pregătire al angajaților: 46% dintre lucrătorii din prima linie simt o presiune în a se adapta la noile tehnologii, din teama de a nu-și pierde locurile de muncă, dar 55% dintre ei mărturisesc că au fost nevoiți să învețe din mers să lucreze cu noile tehnologii, fără să aibă acces la sesiuni de pregătire sau practică susținute de angajatori.
Microsoft a dezvoltat alături de partenerii din industrie noi oferte, funcții și capacități la nivelul Microsoft Teams şi Microsoft Viva, platforma dedicată managementului angajaților și dezvoltării profesionale lansată de companie la începutul anului trecut, menite să sprijine lucrătorii din prima linie.
- Microsoft își consolidează relația strategică cu Zebra Technologies Corp., lider mondial în dezvoltarea de soluții digitale inovatoare (inclusiv software și hardware, cum ar fi dispozitive mobile robuste cu sistem de operare Android, special concepute pentru lucrătorii din prima linie. Cele două companii livrează aplicația Teams Walkie Talkie pe o gamă largă de astfel de dispozitive Zebra, care au inclusiv un buton dedicat push-to-talk (PTT) prin care se poate accesa funcționalitatea Teams Walkie Talkie. În plus, Teams Walkie Talkie DIGITAL PTT este acum disponibil și pe toate dispozitivele mobile iOS (în plus față de Android).
- Microsoft îmbunătățește integrarea platformei Teams cu Zebra Reflexis™, care conectează soluțiile din gama Reflexis de management al resursei umane cu aplicația Shifts din Teams. Astfel, programarea schimburilor și depunerea cererilor pentru timp liber sunt simplificate și devin ușor de aprobat de către manageri.
- Funcția de a ,,aștepta la rând” pentru programările virtuale este acum disponibilă în Teams, oferind o singură locație unde timpul de așteptare este actualizat în timp real, iar programările ratate și întârzierile sunt comunicate, cu scopul de a crea o experiență transparentă și fără stres pentru clienți și pacienți.
- Aplicația Viva Connections din Microsoft Teams conectează angajații și lucrătorii din prima linie la cultura, resursele, instrumentele și noutățile din cadrul companiei. Colaborarea cu parteneri strategici, precum Workday și Espressive, înlesnește accesul la resursele importante și unifică procesele din departamentul de Resurse Umane sau cel de salarizare.
- Aplicația Viva Learning le permite lucrătorilor din prima linie să descopere, să partajeze și să urmărească informațiile direct din Microsoft Teams, ceea ce înseamnă că tuturor angajaților le va fi mai ușor să rămână la curent cu training-urile care le sunt recomandate. Noile actualizări facilitează asimilarea informațiilor utilizând soluțiile dezvoltate de parteneri, cum ar fi SAP SuccessFactors, Cornerstone OnDemand și Saba Cloud. În același timp, parteneriatele cu furnizorii de programe de instruire, precum EdCast și OpenSesame, le oferă lucrătorilor din prima linie numeroase resurse pentru a-i ajuta să își perfecționeze competențele și să asimileze informații relevante.
- Echipele de IT se asigură de faptul că dispozitivele pierdute vor putea fi securizate și localizate cu ușurință, ca urmare a îmbunătățirii procesului de management al dispozitivelor.
„Nu este un secret faptul că pandemia a schimbat modul în care lucrăm într-un ritm mai rapid decât am anticipat vreodată”, a declarat Emma Williams, corporate vice president în cadrul Microsoft. „Dezvoltarea profesională a angajaților din prima linie rămâne esențială pentru transformarea digitală. Împreună cu partenerii noștri, venim în sprijinul lucrătorilor din prima linie cu instrumentele necesare care să le permită să rămână conectați cu echipele lor, în timp ce își concentrează atenția asupra clienților sau a operațiunilor pe care le desfășoară într-un anumit moment. Utilizată corespunzător, tehnologia poate moderniza fluxul de lucru și poate îmbunătăți performanța la locul de muncă, şi în același timp cultura organizațională și comunicarea”.
În plus, începând cu data de 1 februarie resursele din Microsoft Cloud for Retail vor deveni disponibile. Microsoft Cloud for Retail accelerează creșterea afacerii prin furnizarea de soluții destinate industriei de retail, care pot fi integrate cu sistemele existente ale comercianților. Acesta începe prin unificarea surselor de date de-a lungul procesului de achiziție și le permite comercianților să maximizeze valoarea datelor lor, astfel încât să își poată contura o imagine de ansamblu asupra consumatorului. Odată conectate, datele și inteligența artificială îi ajută pe comercianți să înțeleagă mai bine și să îmbunătățească experiența de cumpărare. Oferind experiențe mai relevante de-a lungul întregului lanț valoric, comercianții pot construi un lanț de aprovizionare sustenabil în timp real. Această soluție include, de asemenea, noile funcții din Microsoft Teams și Microsoft Viva.