Diablo 4 este unul dintre cele mai așteptate titluri din anul 2023 și Blizzard alături de NVIDIA vor să ofere jucătorilor ce dețin o placă video NVIDIA Geforce RTX o experiență de joc cât mai bună. Astfel NVIDIA oferă performanțe înalte cu ajutorul tehnologiei DLSS 3 ce încorporează și NVIDIA Reflex pentru performanțe cât mai bune în timpul jocului.
Unitatea noastră de testare a fost susținută de o placă video NVIDIA GeForce RTX 4080
PC-ul pe care l-am utilizat în testarea lui Diablo 4 a fost acesta :
- Placă de bază MSI MAG Z790 Tomahawk WiFi DDR5
- RAM ADATA XPG Lancer 32GB DDR5 5200 MHz
- Procesor Intel Raptor Lake Core i9 13900K
- Sursă XPG Core Reactor 850
- Cooler procesor MSI MAG Coreliquid K360 V2
- Placă Video Palit NVIDIA GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
- Monitorul este unul 2K
Fiind folosit și în realizarea unor review-uri precum update-ul Next Gen din The Witcher III ce se poate citi aici cât și testarea jocului Portal cu RTX ce se poate citi aici.
Diablo 4 așteptat de către toți fanii seriei
Compania Blizzard este cunoscută pentru titluri precum Warcraft, World of Warcraft, Starcraft cât și Diablo, cel din urmă ne pune în pielea unui „luptător” cu diferite abilități ce are scopul să învingă forțele întunecate ale răului. Astfel Blizzard a avut un mare succes cu acest titlu și a ajuns la Diablo IV ce a încercat să revină la rețeta clasică adusă de primele două titluri și să fie la fel de sângeros și întunecat precum acestea.
Iar cu ajutorul tehnologiilor grafice din perioada această jocul reușește să ne ofere o lume vastă, plină de inamici și dungeon’s cât mai întortocheate și pline de inamici ce vor să ne elimine cu orice preț.
Harta este împărțită în cinci regiuni diferite iar inamicii sunt și ei la fel de diferiți.
Ei bine am început să rulez jocul și din primele momente am mers pe setările recomandate de către software-ul NVIDIA GeForce Experience astfel NVIDIA Reflex a fost activ, DLSS a fost trecut pe DLAA (Deep Learning Anti-Aliasing) fără upscaling ce ajută la o imagine mult mai sharp și clară și DLSS Frame Generation a fost pe ON.
Astfel cu setările recomandate și un monitor 2K am avut posibilitatea să duc jocul la 320-350 de FPS
Apoi am început să mă joc în setările DLSS și a rezultat următoarele:
Test 1
- NVIDIA DLSS – Ultra Performance
- Frame Generation – Activ
- Max Foreground 400 FPS
- Max Bacckground 400 FPS
- NVDIA Reflex Low Latency – Enabled
Am avut un maxim de FPS de 391 ce se ducea în anumite ocazii când tot ecranul era plin de inamici, spell-uri la 328 FPS.
Test 2
- NVIDIA DLSS – Off
- Frame Generation – Disabled
- Max Foreground 400 FPS
- Max Bacckground 400 FPS
- NVDIA Reflex Low Latency – Disabled
Aici am putut să observ în minutele jucate cât de mult fac diferența tehnologiile oferite de către NVIDIA și ajungeam la un FPS maxim de doar 157 -147 fiind unul destul de scăzut pentru configurația testată și în anumite momente când inamicii erau omniprezenți scădea și mai mult FPS. Astfel experiența de joc a fost una nu prea convenabilă.
Test 3
- NVIDIA DLSS – Quality
- Frame Generation – Activ
- Max Foreground 400 FPS
- Max Background 400 FPS
- NVDIA Reflex Low Latency – Enabled
Având accentul pus mai mult pe calitatea DLSS și redarea imaginii mult mai detaliată FPS aici ajungea mai jos fiind o medie între 300 și 280 care putem spune că nu este una destul de scăzută și experiența de joc era una adecvată.
Test 4
- NVIDIA DLSS – Balanced
- Frame Generation – Activ
- Max Foreground 400 FPS
- Max Background 400 FPS
- NVDIA Reflex Low Latency – Enabled
După cum spune și setarea realizată la DLSS, avem parte de un balans între Quality și Performnace, ce face o experiență plăcută dar cu scăderi destul de drastice ale FPS și am observat că se învârte între 180 și 140 de FPS în timpul jocului.
În urma celor patru este realizate am decis să merg pe prima variantă unde am ales DLSS Quality deoarece am impresia că imaginea este mult mai sharp și detaliată iar diferențe mari de FPS nu sunt încât să deranjeze atât de tare.
DLSS 3 este un upgrade considerabil și continuă să surprindă cu fiecare joc
Iar acum nu pot să laud cât de bine este implementat DLSS (Deep Learning Super Sampling) în acest titlu și reușește să optimizeze atât de bine un astfel de titlu cu ajutorul inteligenței artificiale încât nu îți dă bătăi de cap. Și cu fiecare update pe care NVIDIA îl face ai senzația că reușește să folosească resursele PC-ului tău și mai bine și nu îți dă senzația că ai nevoie de noi componente.
Comparativ cu versiunile anterioare de DLSS și restul tehnologiilor observ căt de bine îți ridică FPS și calitatea grafică rămâne aproape neschimbată.
Ce țin să menționez este că dacă nu dispui de o placă video NVIDIA GeForce RTX de generația 40 și ai un model mai vechi poți să te bucuri de tehnologia DLSS dar o să fie DLSS 2 ce îți poate oferii performanțe similare și chiar să te bucuri fiecare joc fără prea mari bătăi de cap.
Frame Generation face minuni
Odată cu DLSS 3, NVIDIA introduce Optical Multi Frame Generation ce permite să genereze și mai multe cadre pe secundă alături de tehnologia NVIDIA Reflex ce aduce o latență scăzută considerabil.
Iar combinând toate aceste tehnologii ce au fost lansate odată cu DLSS 3 pot să obțină rezultate considerabile în diferitele jocuri unde sunt implementate acestea. Astfel în Diablo 4 am sesizat diferențe mari încă din primul moment în care am activat Frame Generation și sincer nu am mai dezactivat-o deloc.
Ray-Tracing urmează să fie implementat în Diablo 4 și testat curând
NVIDIA DLSS + Diablo 4 = Love
Ca și ultim paragraf nu am cum să nu laud NVIDIA pentru efortul depus pe partea de implementare și dezvoltare a acestor tehnologii. Și mai ales boost-ul de performanță oferit jocurilor care folosesc DLSS. Diablo 4 reușește să se bucure de aceste performanțe fără probleme și chiar să ducă acest titlu mult îndrăgit la un alt nivel. DLSS 3 scoate tot ce este mai bun din acest joc și cu setările optime pentru PC-ul pe care jucați acest titlu o să reușiți să vă bucurați de ore bune de joacă.
Sunt curios să văd mai departe ce vor face NVIDIA cu tehnologiile lor și consider că dacă merg pe această pantă ca și acum vor avea de câștigat atât ei cât și utilizatorii ce achiziționează plăci video NVIDIA.