Electronic Arts a anunțat o premieră globală pentru industria jocurilor video. Astfel, parte a angajamentului EA de a asigura o experiență de joc pozitivă pentru toată lumea, dezvoltatorul jocurilor emblematice EA SPORTS FIFA, Battlefield sau The Sims oferă tuturor competitorilor săi și dezvoltatorilor acces gratuit la tehnologiile și brevetele de accesibilitate. Liderul global în entertainment digital interactiv speră ca prin liberalizarea brevetelor de accesibilitate să îi încurajeze pe dezvoltatori să creeze noi funcționalități care vor ajuta jocurile video să devină mai accesibile și mai incluzive.
Angajamentul EA include 5 brevete pentru cele mai inovatoare tehnologii specifice accesibilității, dezvoltate în cadrul Electronic Arts și menite să faciliteze accesul jucătorilor cu dizabilități cognitive, de auz, de văz sau de vorbire. Printre acestea se numără brevetul pentru „Ping System”, emis recent de Biroul Statelor Unite pentru Brevete și Mărci. Tehnologia folosită în cadrul Apex Legends™ le permite jucătorilor să comunice printr-un sistem de tip ping, fiind apreciat pentru abilitatea de a reduce comportamentele negative din joc, facilitând totodată și accesibilitatea experienței de joc.
„Sistemul Ping” vine în ajutorul utilizatorilor cu deficiențe cognitive, de auz sau de vorbire, care se confruntă cu dificultăți în comunicare. Sistemul foarte apreciat de fanii Apex Legends™ le permite jucătorilor să comunice prin intermediul comenzilor audio și vizuale contextuale, schimbul de mesaje putând astfel fi realizat prin reacții simple și personalizabile, ca o alternativă la comunicarea prin intermediul microfonului și a căștilor.
Mai mult, trei dintre brevete includ tehnologii care vin în întâmpinarea utilizatorilor cu probleme de văz, tehnologii utilizate frecvent în francizele populare ale Electronic Arts, ca FIFA și Madden NFL. Acestea detectează automat și pot modifica luminozitatea, culorile sau contrastul dintr-un joc pentru a îmbunătăți vizibilitatea obiectelor din joc. Astfel, utilizatorii pot să perceapă și să interacționeze mai ușor cu conținutul din joc.
De asemenea, Electronic Arts publică și codul-sursă al unei soluții tehnice care adresează discromatopsia, luminozitatea și problemele de contrast în cazul conținutul digital, pentru a încuraja colaborarea la nivel de industrie și inovarea domeniului accesibilității jocurilor video. Codul-sursă poate fi găsit pe GitHub și le va permite dezvoltatorilor din întreaga lume să folosească tehnologia Electronic Arts pentru a dezvolta propriile jocuri video, economisind astfel investiții sau cheltuieli pentru cercetare și dezvoltare, și totodată încurajând specialiștii din industrie să adapteze sau să dezvolte propriile proiecte pornind de la codul Electronic Arts.
„Misiunea Electronic Arts este să inspirăm lumea să se joace. Acest lucru poate deveni realitate doar dacă jocurile noastre sunt accesibile tuturor jucătorilor. De mult timp, echipa noastră dedicată accesibilității și-a luat angajamentul de a elimina barierele din jocurile noastre, însă suntem conștienți că pentru a produce o schimbare semnificativă trebuie să colaborăm la nivel de industrie. Doar în acest mod putem produce un impact pozitiv pentru jucători. Sperăm ca dezvoltatorii vor fructifica la maxim brevetele noastre și îi încurajăm pe cei care dețin resursele necesare în materie de inovație și creativitate să urmeze acest model și să publice la rândul lor propriile brevete axate pe accesibilitate. Suntem deschiși la colaborări pentru a ridica această industrie la un nou nivel”, a declarat Chris Bruzzo, EVP Positive Play, Commercial and Marketing.
Cel de al cincilea brevet inclus în angajamentul EA prevede tehnologia personalizată de sunet, a cărui scop este să vină în ajutorul utilizatorilor cu probleme de auz, prin modificarea sau crearea de melodii adaptate preferințele auditive ale jucătorilor. Electronic Arts își propune să includă noi brevete de accesibilitate în următorii ani, cât și să identifice noi tehnologii pe care să le pună la dispoziția competitorilor și dezvoltatorilor.
Acest angajament reprezintă cea mai recentă acțiune Electronic Arts menită să faciliteze accesul tuturor utilizatorilor la jocurile dezvoltate de companie, și continuă inițativele lansate de Electronic Arts de-a lungul timpului, precum dezvoltarea unui portal destinat accesibilității, unde utilizatorii pot afla mai multe despre funcționalitățile de accesibilitate incluse în jocurile EA, pot face reclamații sau sugera îmbunătățiri. Electronic Arts are parteneriate de lungă durată cu organizații de caritate precum Special Effect, pentru a ajuta la eliminarea barierelor din jocurile video și din industrie.
„Suntem mereu atenți la utilizatorii noștri, pentru a putea identifica și deservi nevoile lor. Este important pentru noi ca toți utilizatorii să se simtă bine în jocurile noastre, iar acest nivel de incluziune trebuie să fie ancorat în rândul comunității. Rolul acestor tehnologii este de a ajuta oamenii din întreaga lume să se bucure de jocuri de excepție și suntem mândri de rolul pe care comunitatea noastră îl are în generarea de soluții inovatoare care produc un impact.”, a adăugat Chris Bruzzo.