Tot mai mulți români renunță să își mai usuce rufele pe balcon sau în curte, în marile orașe. Pe fondul accentuării poluării. Un efect direct – în pandemie, piața uscătoarelor de rufe a crescut cu 72,7%, arată datele Candy Hoover România.
Pandemia a schimbat mult din comportamentul de consum al românilor
Dacă înainte de criza COVID, investițiile în casă nu reprezentau pentru mulți dintre români o prioritate, asta mai ales în condițiile în care își petreceau mai mult timp la serviciu, odată ce au trecut la munca de acasă, a apărut nevoia de schimbare.
Primul impuls al multor români a fost să își cumpere electrocasnice, de la televizoare, la mașini de spălat, frigidere, cuptoare și aparate de încălzire și aer condiționat. Dovadă vânzările semnificative realizate în acest an de pandemie, mai ales în zona de online.
Pe lista noilor achiziții s-au aflat, în această perioadă, și uscătoarele de rufe. Unde volumul vânzărilor a crescut cu peste 72,7%, arată datele Candy Hoover România.
,,Dacă în ianuarie și februarie 2020, pe piața românească s-au vândut, în total, peste 8000 de uscătoare de rufe, în aceeași perioadă din 2021 s-a ajuns la aproximativ 14.000, un semn al interesului în creștere pentru acest tip de produs’’, afirmă Cristina Bănică, Managing Director la Candy Hoover Romania
Potrivit experților, evoluția vine să confirme o schimbare semnificativă în comportamentul de consum.
,,În pandemie, oamenii au realizat că au nevoie de electrocasnice și electronice pe care să se bazeze, să le ușureze viața. Uscătoarele de rufe pot fi considerate o surpriză însă pe care am anticipat-o în contextul maturizării pieței. A criteriilor de achiziție. Cererea a migrat din zona prețului cel mai mic către produsele de marcă. Cu clasă energetică cât mai bună, cu garanție și a căror fiabilitate este cunoscută’’, a mai declarat expertul.
Dincolo de sofisticarea cererii, interesul în creștere al românilor pentru uscătoarele de rufe este pus de specialiști în directă legătură și cu nivelul poluării.
,,În București, în Brașov, în Timișoara, Craiova și în alte mari orașe, nivelul poluării a devenit o reală problemă. Praful și noxele au făcut ca, în multe cazuri, uscarea tradițională a rufelor să nu mai poată fi posibilă. Restricționarea funcționării magazinelor specializate. Creșterea ofertelor de uscătoare și, nu în ultimul rând, interesul românilor pentru tehnologii care să le ușureze viața. Toate aceste elemente trebuie puse în legătură directă cu creșterea semnificativă a vânzărilor acestor produse’’, a mai declarat aceasta.
În plus, românii au aflat, de pe tutorialele online sau din mass media că uscătoarele de rufe îi ajută să prevină apariția mucegaiului în case.
,,De pe youtube, din publicațiile de specialitate, din experiența prietenilor, a rudelor, mulți au aflat ce probleme pentru sănătate poate genera uscarea rufelor în casă, mai ales într-un mediu închis. Astfel că au căutat soluții optime pentru a evita mucegaiul, alergiile și bolile respiratorii’’, arată experții de la Frames.
Piața uscătoarelor de rufe, potențial semnificativ
Potrivit experților, potențialul pieței de uscătoare este unul semnificativ, în condițiile în care, în prezent. În România se vinde un uscător la 10 mașini de spălat rufe. În țările vestice, raportul este de 1 la 3.
Pe ansamblu, dincolo de datele din primele două luni din 2020/2021, piața uscătoarelor de rufe din România a raportat. La finele anului trecut, peste 68.000 de unități vândute. Spre comparație, piața mașinilor de spălat rufe a înregistrat vânzări de 580.000 de unități.
Pentru a acoperi cererea în creștere pe piața locală și nu numai, Haier a deschis la începutul acestui an o fabrică în Turcia care va produce uscătoare de rufe marca Candy.
Fabrica va produce uscătoare de rufe din gama EOLO, clasă energetică A+, A++ si A+++, conform reglementărilor europene, cu capacități diferite, de 7, 8, 9 si 10 kg, de dimensiuni standard si SLIM.
,, O premieră pentru România o reprezintă uscătoarele de 10 Kg pe care le-am adus pe piața din România și suntem singurii cu această capacitate ’’, a mai declarat Bănică.
Ce își doresc românii de la un uscător de rufe
Atunci când cumpără un uscător de rufe, românii sunt interesați de capacitatea acestuia, de numărul de programe de uscare și de consumul de energie electrică.
,,Familiile cu copii caută uscătoare cu capacitate cât mai mare, iar cele de 10 kg credem că se vor afla în prim-plan. Un uscător de rufe trebuie să aibă în plus și multe programe de uscare și să consume cât mai puțină energie. Uscătoarele de rufe produse în noua fabrică sunt uscătoare cu pompă de căldură și eficiență energetică ridicată. Au sisteme de filtrare duble și zgomot redus. Colectarea apei se face prin sistemul Easy Case, sistem patentat de catre Candy. Aparatele sunt dotate cu senzori care detectează nivelul de uscare al rufelor și care ajută la optimizarea ciclului de uscare. Respectiv scurtează programul atunci când detectează ca rufele sunt gata” afirmă Cristina Bănica, Managing Director Candy Hoover Romania.
Toate uscatoarele de rufe Candy din gama produse in noua fabrică au conectivitate prin intermediul aplicației hOn, pentru smartphone. Uscatoarele de rufe fac parte din gama Smart Pro și Rapido.
Aplicația hOn controlează întregul proces de uscare: alegere program, start program, final program de uscare, nivel de încărcare filtre, etc. Aplicația hOn se conectează la aparat prin Wi-Fi ceea ce îți permite să controlezi uscătorul și când nu ești acasă.
Candy Hoover Romania, parte a Grupului Haier Europe este una dintre cele mai importante companii europene de pe piața aparatelor de uz casnic mici și mari, atât tradiționale, cât și incorporabile, cu produse de înaltă tehnologie, atât din punctul de vedere al performanței, cât și al respectului față de mediu.