Sony reînnoiește brandul BRAVIA ca fiind specializat pentru vizionarea filmelor, oferind cea mai bună experiență cinematografică acasă. Odată cu evoluția serviciilor de streaming, vizionarea de filme în confortul casei a câștigat popularitate printre utilizatori. Varietatea mare de produse Sony, cum ar fi camerele cinematografice digitale, monitoarele și căștile profesionale, au fost utilizate la scară largă de către profesioniștii din domeniul producției de film, ceea ce a permis companiei să înțeleagă în profunzime industria cinematografică și intenția producătorilor de film și a creatorilor de conținut.
Noul BRAVIA amplifică și mai mult sentimentul de realitate oferit de conținutul cinematografic și oferă o calitate remarcabilă a imaginii și a sunetului acasă, pentru ca utilizatorii să se poată bucura de filme similar cu magia experimentată atunci când vizionează producțiile preferate pe marele ecran. Prin fuziunea diviziei de televizoare cu cea de soundbar-uri precum și a altor tehnologii audio pentru acasă sub un singur brand, Sony își propune să le ofere clienților o destinație unică pentru a se bucura de o experiență cinematografică supremă, cu o calitate a imaginii uimitoare și un sunet captivant, așa cum au fost gândite de realizatori. Caracteristicile și designul compatibile ale televizoarelor BRAVIA și ale produselor home audio BRAVIA Theatre vor face mai ușoară alegerea și combinarea acestora într-un pachet complet dedicat divertismentului la domiciliu, pentru o experiență cinematică exceptională.
BRAVIA Theatre: sunet cinematic imersiv pentru vizionarea de filme acasă
Sony are o experiență bogată, unică în industria cinematografică, de la camere și monitoare profesionale până la producția și distribuția de filme. Pornind de la aceste puncte forte, pentru noua gama de produse audio pentru acasă, BRAVIA Theatre, compania s-a concentrat pe diferențele dintre cele două medii de vizionare de la cinema și, respectiv, de acasă, dezvoltând tehnologii pentru a oferi același sunet imersiv într-un mediu mult mai personal. Acustica unui cinematograf este proiectată cu precizie, iar sunetul emis de un număr mare de boxe plasate pe tavan și pereți creează un câmp sonor localizat, oferind publicului o senzație de imersiune impresionantă. Cu BRAVIA Theatre, utilizatorii se pot bucura de același tip de experiență audio cinematică, direct în confortul propriei locuințe.
„Bazându-se pe deceniile de activitate desfășurată chiar în centrul ecosistemului dezvoltării de echipamente profesionale de producție cinematografică, precum și în producția și distribuția de filme, Sony se află într-o poziție unică care îi permite să utilizeze experiența sa de neegalat în industria cinematografică, dar și în zona de echipamente profesionale și electronice de consum, în dezvoltarea noilor televizoarele BRAVIA și a dispozitivelor audio pentru acasă BRAVIA Theatre”, a declarat Yoshihiro Ono, Head of Home Entertainment Business Unit, Sony Corporation. „Suntem încântați să lansăm noile televizoare BRAVIA TV și produsele home audio BRAVIA Theatre, care dispun de noi caracteristici interesante, ridicând standardele în ceea ce privește modul în care utilizatorii pot viziona filme acasă”, a adăugat Yoshihiro Ono.
Tehnologii și caracteristici cheie ale produselor home audio BRAVIA Theatre 2024
・360 Spatial Sound Mapping
Utilizând tehnologia proprietară Sony 360 Spatial Sound Mapping, sunt generate mai multe „difuzoare fantomă” în locații în care nu există boxe fizice reale, cum ar fi deasupra utilizatorului sau în lateral. Acest lucru permite o experiență de sunet spațial la 360 de grade, optimizată pentru un cadru specific dintr-o locuință, cu un câmp sonor larg care înconjoară utilizatorul cu sunet din diferite direcții, replicând experiența cinematografică, fără a fi nevoie de instalarea unor difuzoare fizice pe tavan sau pe pereți. Până acum, erau necesare atât un soundbar, cât și boxele-satelit din spate pentru a genera „difuzoare fantomă”, dar cu noile BRAVIA Theatre Bar 9 și BRAVIA Theatre Bar 8, recent lansate, utilizatorii se pot bucura de 360 Spatial Sound Mapping folosind doar un singur soundbar. De asemenea, BRAVIA Theatre Quad poate reda un sunet surround mai amplu cu doar 4 boxe compacte.
・Sound Field Optimization
Produsele BRAVIA Theatre sunt compatibile cu funcția Sound Field Optimization, care ajustează și reglează automat fiecare difuzor în funcție de configurația camerei utilizatorului, pentru a-l ajuta să identifice locația optimă în care să amplaseze sistemul în așa fel încât să beneficieze chiar acasă de un sunet cinematografic.
・Acoustic Center Sync
Funcția Acoustic Center Sync sincronizează sistemul de sunet al utilizatorului, cum ar fi un soundbar, cu televizorul, astfel încât sunetul să se potrivească precis cu acțiunea de pe ecran, aducând acasă o experiență asemănătoare celei de la cinema. În cinematografe, difuzoarele sunt plasate direct în spatele ecranului, care are numeroase găuri mici, iar sunetul emis de acesta este transmis în față, astfel încât dialogul și sunetele se suprapun cu imaginea proiectată pe ecran și sunt auzite din poziția corectă.
Atunci când televizoarele BRAVIA și produsele BRAVIA Theatre sunt utilizate împreună, funcția Acoustic Center Sync combină perfect sunetul difuzoarelor televizorului și pe cel redat de soundbar, creând o experiență asemănătoare cu cea de la cinema, în care sunetul pare să vină direct din ecranul televizorului.
・Voice Zoom 3
Dacă utilizatorul folosește produsele audio BRAVIA Theatre și televizoarele BRAVIA compatibile, noua funcție Voice Zoom 3 de la Sony recunoaște dialogul printr-un algoritm de inteligență artificială și amplifică sau reduce volumul acestuia, astfel încât chiar și conversațiile care nu se află în prim-plan să se audă tare și clar.
Setările pentru Voice Zoom 3 și gama de produse audio BRAVIA Theatre conectate la BRAVIA pot fi realizate cu ajutorul noii aplicații BRAVIA Connect App (fosta aplicație Home Entertainment Connect App), fără a afișa bara de meniu pe ecranul televizorului în timpul vizionării unui film.
・Difuzoare opționale
Prin adăugarea unui subwoofer wireless sau a unor boxe satelit în partea din spate, utilizatorii se pot bucura de un bas puternic și profund și de un sunet surround îmbunătățit. Echipate cu un driver puternic de 180 mm și un radiator pasiv pentru a oferi un sunet de bass profund de 300 W, subwooferele SA-SW5 sau SA-SW3 pfot fi amplasate oriunde datorită conectivității wireless. SA-RS5 este o pereche de boxe satelit pentru partea din spate, cu baterie încorporată și un difuzor care transmite sunetul spre partea de sus, astfel că nu trebuie să fie conectate la o sursă de alimentare, ceea ce face posibilă amplasarea lor într-o varietate de locații. De asemenea, cu ajutorul boxelor din spate, utilizatorii pot avea o experiență sonoră mult mai clară și mai amplă cu tehnologia 360 Spatial Sound Mapping.
・BRAVIA Theatre U
Noua boxă Sony cu un sistem de purtare în jurul gâtului oferă un sunet imersiv care îl înconjoară pe utilizator pentru o audiție într-un spațiu deschis, experiența rămânând totuși una personală. Utilizatorul se poate bucura de o experiență cinematografică imersivă la un volum ridicat, fără a-și face griji cu privire la cei din jur, în timp ce se bucură de un sunet Dolby Atmos captivant atunci când este conectat la un televizoar Sony BRAVIA compatibil cu tehnologia 360 Spatial Sound. Se pot conecta două BRAVIA Theatre U la un singur televizor sau la alte dispozitive cu ajutorul funcției Speaker Add. Fiecare telespectator se poate bucura de un sunet surround clar și imersiv, cu libertatea de a regla volumul la nivelul dorit.
・Compatibil cu IMAX Enhanced și Dolby Atmos:
BRAVIA Theatre Bar 9, Bar 8 și Quad pe lângă faptul că sunt compatibile cu tehnologiile audio standard din industrie, inclusiv audio imersiv Dolby Atmos® și DTS:X®, au și certificare IMAX® Enhanced10.
IMAX:
„Suntem încântați să aducem publicului o experiență cinematografică de neegalat, acasă sau oriunde în altă parte, cu noile televizoare Sony certificate BRAVIA IMAX Enhanced și cu produsele home audio BRAVIA Theatre”, a declarat Vikram Arumilli, SVP și GM, Streaming and Consumer Technology la IMAX. „IMAX Enhanced este conceput pentru a păstra și a îmbunătăți viziunea și intenția regizorilor, iar oferta extinsă de dispozitive de la Sony adaugă și mai multe modalități prin care fanii să experimenteze puterea IMAX prin intermediul unora dintre cele mai emblematice filme găzduite pe platformă.”
Dolby:
„Poveștile se află în centrul a tot ceea ce facem la Dolby”, a declarat Mahesh Balakrishnan,Vice President of Consumer Entertainment, Dolby Laboratories. „Cu Dolby Vision și Dolby Atmos, creatorii au la dispoziție un set mai larg de instrumente cu care să lucreze, astfel încât publicul să poată experimenta poveștile lor exact așa cum și le-au imaginat. Prin combinația dintre cea mai bună tehnologie Sony și inovațiile de top ale Dolby, consumatorii se pot bucura de experiențe Dolby cu adevărat cinematografice pe dispozitivele lor preferate Sony BRAVIA și BRAVIA Theatre.”
Inițiative legate de mediu
Sony a elaborat un program de protecție a mediului numit „Road to Zero”, care are ca obiectiv atingerea unui impact zero asupra mediului rezultat din activitățile sale comerciale și din ciclurile de viață ale produselor, până în 2050. Pentru a contribui la realizarea acestui obiectiv, BRAVIA va continua inovațiile care oferă cea mai bună experiență de vizionare cu o calitate ridicată a imaginii și a sunetului și un design premium, contribuind în același timp la reducerea impactului asupra mediului, așa cum este descris mai jos.
Reducerea utilizării de plastic virgin:
Alegerea materialului afectează în special calitatea sunetului. Sony a dedicat mai mulți ani dezvoltării unui material unic, din plastic reciclat, care este atât ecologic, cât și propice creării de produse audio de înaltă calitate. Produsele audio pentru acasă BRAVIA Theatre utilizează acest material din plastic reciclat unic, permițând Sony să obțină performanțe acustice impresionante, reducând în același timp utilizarea plasticului virgin. Țesătura utilizată în produsele home audio BRAVIA Theatre este obținută din sticle PET reciclate. Materialul a fost selectat cu atenție pentru o calitate optimă a sunetului, design, textură și culoare.
Angajamentul față de accesibilitate
Sony își propune să contribuie la o societate incluzivă prin intermediul activității sale, sporind funcțiile legate de accesibilitate pentru a le permite celor cu nevoi diverse să utilizeze produsele sale. BRAVIA dezvoltă produse ținând cont de accesibilitate, astfel încât toți clienții să se poată bucura de experiența cinematografică, indiferent de dizabilități sau vârstă.
Pentru a ajuta persoanele cu deficiențe de vedere să configureze produsele home audio BRAVIA Theatre, un chenar pătrat lucrat în relief de pe ambalajul produselor semnalează un cod QR pentru accesarea aplicației BRAVIA Connect, care oferă suport pentru cititorul de ecran. Punctele tactile de pe panoul din spate al BRAVIA Theatre Bar 9 și 8 indică terminalul HDMI eARC pentru conectarea la un televizor.