fbpx
More

    Samsung lansează a doua ediție Innovation Report 2021; un catalog digital despre tehnologie, trenduri populare și responsabilitate digitală

    Publicat în:

    Samsung Electronics România lansează Inovation Report 2021, ajuns în acest an la a doua ediție; Innovation Report 2021 este un catalog digital dedicat trendurilor din tehnologie care construiesc realitatea în care trăim și care vor influența considerabil viitorul.

    Raportul răspunde la o serie de întrebări și definește mai multe concepte precum:

    • Cum s-a modificat comportamentul de consum pe fondul schimbărilor cauzate de pandemie?

    Sectorul de e-commerce românesc a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult vs. 2019, potrivit estimărilor Asociației Române a Magazinelor Online. De asemenea, interesele românilor au capatat o nouă dinamică: conform unui studiu Euromonitor, românii au fost interesați, în special, să cumpere produse IT de birou, dar și produse din categoria „casă și grădină”. În același timp, căutările după jocuri au crescut semnificativ anul trecut (+32%), alături de cele pentru electronice (+28%), mâncare și băuturi (27%) sau hobby-uri (+25%).

    • Care sunt tehnologiile viitorului – 5G, AR/VR, ecrane pliabile – și cum sunt definite concepte precum realitatea mixtă sau metaverse?

    Dimensiunea pieței globale de realitate virtuală a fost evaluată la 15,81 miliarde de dolari în 2020 și se așteaptă ca aceasta să aibă o rată de creștere anuală de 18% din 2021 până în 2028, conform Gran View Research.

    Cât despre tehnologia 5G, conform unui sondaj realizat de Samsung, în noiembrie 2019, 24% dintre români au declarat că au auzit de 5G și că știu bine beneficiile 5G, iar în septembrie 2020 acest procent a crescut la 30%.

    Iar dacă în 2019 un procent de 9% susțineau că nu au auzit nimic despre 5G, acesta a scăzut la 3% în 2020. În ceea ce privește beneficiile percepute de către români, marele atu adus de 5G este viteza crescută la Internet (55%).

    • Tendințele fenomenului de gaming pe piața locală – unde studiile arată că peste 8 milioane de români sunt pasionați de gaming, dintre care 48% sunt femei;
    • Sustenabilitatea și cum protejăm mediul înconjurator și societatea de mâine – conform studiului derulat de EY România, 74% dintre respondenți consideră că sustenabilitatea este o prioritate pentru compania pe care o reprezintă. De asemenea, în 2019, Samsung Electronics a redus consumul anual de energie cu 42%, comparativ cu 2008, prin adoptarea unor compresoare cu un grad ridicat de eficiență pentru frigidere și schimbătoare sustenabile de căldură pentru aparatele de aer condiționat.
    • Cyberbullying și cum ajutăm tinerii de azi care se confruntă cu acest fenomen – patru din cinci adolescenți cu vârsta sub 18 ani au declarat că au fost ținta cyberbullying-ului, iar principalele „arme” de atac folosite pe Internet pentru a agresa victimele sunt corelate cu înfățișarea acestora și cu felul în care se îmbracă, arată un studiu realizat de Bitdefender.
    • Diversificarea forței de muncă și care este progresul dobândit de sexul feminin în industria tehnologică – începând din 2011, numărul persoanelor de sex feminin care au început să lucreze în companii de IT și tech a crescut constant, de la 21,7%, la un maxim de 27,3% în 2015, potrivit Eurostat. De asemenea, jumătate (56%) dintre femeile din România care activează în domeniul tehnologiei a observat că raportul de egalitate între sexe s-a îmbunătățit în organizațiile lor, în ultimii doi ani, reiese din noul raport „Where are we now? Understanding the evolution of women in technology”, realizat de Kaspersky.

    Innovation Report 2021 înglobează viziunea Samsung în care tehnologia este un facilitator pentru o viață mai bună, în care tehnologia le permite oamenilor să facă mai mult și care dă acces la noi experiențe ce vor îmbunătăți viața de zi cu zi și, în cele din urmă, lumea întreagă. Raportul cuprinde date locale, internaționale, dar și rezultate ale studiilor derulate exclusiv de Samsung România; acesta abordează, printre altele, evoluția tehnologică și schimbările comportamentale și de consum din ultimii 2 ani, de când emergența COVID-19 a schimbat din temelii societatea la nivel global și a produs mutații semnificative în modul în care muncim, în care ne petrecem timpul liber și chiar în modul în care relaționăm unii cu alții.

    În acest an, relația utilizatorilor cu tehnologia a devenit mult mai puternică, având în vedere transformările din societate. Samsung este lider în domeniul inovaţiei, oferindu-le utilizatorilor experienţe care răspund nevoilor și stilului lor de viaţă, iar tehnologia Samsung a căutat să aducă la un loc toate elementele ce țin de muncă, divertisment și viața de zi cu zi, prin intermediul unor produse interconectate pentru cea mai inteligentă experiență posibilă.

    În cadrul Innovation Report 2021 sunt incluse și păreri ale experților din domeniu cu privire la temele abordate pe care le puteți accesa în playlist-ul dedicat de aici sau prin scanarea codurilor QR incluse în raport:
    • Alex Dohotaru, Managing Partner & Creative Director Creative VR – despre tehnologiile viitorului, AR & VR;
    • Max Ioan, gamer, creator de conținut și ambasador Team Galaxy – despre gaming;
    • Sylwia Chada, General Manager Tik Tok CE – despre trenduri populare și Tik Tok;
    • Cristina Bazavan, jurnalist și specialist comunicare – despre responsabilitate digitală;
    • Irina Simion, gamer, parte din GRL Power, creatoare de conținut și ambasador Team Galaxy – despre femei în tech.

    De asemenea, reprezentanții Samsung au împărtășit viziunea lor despre:

    • IoT:

    „Concepte precum Smart Home sau Smarter Living reprezintă acum o realitate din ce în ce mai clară pentru fiecare dintre noi, iar investițiile făcute de Samsung în mod constant în inovație ne permit să ținem pasul cu noile schimbări de paradigmă”, declară Victor Armășelu – director al diviziei de Consumer Electronics Samsung România și Bulgaria

    • Tehnologia 5G:

    „Fiecare dintre noi contribuie, într-o proporție mai mică sau mai mare, la crearea unui viitor comun, un viitor care să ofere siguranță, flexibilitate și infinite posibilități de exprimare personală. Cred cu tărie că viziunea și misiunea Samsung urmează întocmai acest considerent ― an de an ne străduim să aducem pe piață produse și tehnologii inovatoare, din ce în ce mai performante și mai ancorate în realitatea zilelor noastre, facilitând experiențe variate și puternic conectate”, afirmă Tiberiu Dobre – director al diviziei de Mobile Samsung România și Bulgaria

    • Femei în tech:

    „Egalitatea de gen în lumea tehnologiei reprezintă, chiar și în 2021, un subiect care trebuie tratat cu atenție și sprijinit. Cred însă că ne aflăm pe un trend pozitiv și că nivelurile de egalitate între sexe s-au îmbunătățit în organizații, cu atât mai mult cât și brandurile își asumă, curajos, să sprijine sexul feminin”, afirmă Simona Panait – director de Marketing Samsung România și Bulgaria.

    Pentru a înțelege mai bine realitatea în care trăim trebuie să înțelegem care sunt tehnologiile viitorului, cu ce ne va influența lumea digitală și care sunt responsabilitățile pe care ar trebui să le asume atât companiile, în calitate de influențatori globali și locali, cât și consumatorii finali. Samsung, din poziția de lider global de tehnologie, își asumă nu doar rolul de producător tech, ci și datoria de a analiza această evoluție și de a facilita accesul la acest parcus tehnologic.

    Pentru a citi raportul integral îl puteți descărca de aici.

    Ne găsiți și pe Google News

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Alte articole