Infrastructura de adoptarea a măsurilor de telecomunicații în privința implementării 5G este deja la nivel național în România sub forma unui proiect de lege și este lansată în dezbatere publică începând cu data de 4 august până în data de 17 august ceea ce este o perioadă destul de scurtă chiar și o serie de analiști susțin acest lucru și faptul că proiectul de lege este discriminatoriu în condițiile în care nu au existat consultări cu specialiștii în domeniul telecomunicațiilor sau cu autorități din ministere și instituții conexe.
Iar condițiile impuse pentru investitori sunt unele destul de aprige și o serie de participanți se pot se pot retrage.
Pentru a participa, companiile trebuie să îndeplinească următoarele reguli:
-să nu se afle sub controlul unui guvern străin sau în lipsa unui sistem juridic independet;
-să aibă o structură transparentă a acţionariatului;
-să nu aibă un istoric de conduită corporativă neetică;
-să se supună unui sistem juridic care impune practici corporative transparente.
Comparativ cu Germania ce a dat startul dezbaterii publice pe 11 august și au lăsat deschisă această perioadă până la data de 30 septembrie fiind timp destul pentru a îndeplinii cerințele și a le pune la punct, iar catalogul de condiții impuse și cereri este unul foarte bine definit mai ales că aceștia consideră că, 5G-ul mobil este un succes esențial în digitalizare.
Cele zece cerințe impuse de către Germania sunt unele bine definite și clar relatat potrivit unui purtător de cuvânt al autorității de reglementare „Cerințele nu sunt direcționate în mod special către vânzătorii individuali”
-Obligarea sursei de aprovizionare să coopereze intens cu utilizatorii din domeniul tehnologiei de siguranță și, în special, să informeze prompt utilizatorii despre produse, tehnologii și actualizări noi legate de liniile de produse existente
-Asigurarea de la sursa de furnizare a informațiilor din relațiile contractuale cu utilizatorii sau oricare dintre agențiile lor nu este transmisă către terți.
-Obligarea sursa de aprovizionare pentru a se asigura, prin măsuri organizatorice și legale, că nu transferă nicio informație confidențială de la sau despre clienții săi într-o țară străină, din proprie inițiativă sau prin terți, sau aduce aceste informații în atenția străinilor corpuri din Germania.
-Asigurarea de la sursa de aprovizionare că este în măsură legal și eficient să refuze divulgarea informațiilor confidențiale de la sau prin intermediul clienților săi către terți. În special, în momentul în care se face declarația, nu există obligații de a dezvălui sau de a pune aceste informații la dispoziția terților. Acest lucru nu se aplică dacă există cerințe legale de dezvăluire în scopul aplicării legii, cu excepția cazului în care aceste cerințe de dezvăluire se aplică autorităților de informații străine sau de securitate. În caz de îndoială, sursa de furnizare indică cerințele legale de prezentare înainte de a face declarația.
-Obligarea sursei de furnizare de a notifica utilizatorii imediat, în scris, dacă respectarea obligației declarate nu mai poate fi garantată, în special dacă sursa de furnizare este supusă unei nevoi sau obligații care ar putea împiedica respectarea obligațiilor sale.
-Obligarea sursei de furnizare de a furniza informații specifice despre dezvoltarea produsului a componentelor sistemului de securitate ale produselor sale la cerere.
-Obligarea sursei de aprovizionare de a utiliza doar angajați deosebit de de încredere pentru dezvoltarea și producerea de componente care sunt esențiale pentru siguranța sistemului.
-Declarația de disponibilitate a sursei de a aproba și de a susține în mod adecvat revizuirile de securitate și analizele de penetrare a produselor sale, în măsura necesară.
-Asigurarea, de la sursa de furnizare, că produsul pentru care este făcută declarația nu are vulnerabilități implementate intenționat, astfel de vulnerabilități nu vor fi încorporate la o dată ulterioară și că vulnerabilitățile neintenționate cunoscute au fost remediate sau vor fi remediate prompt în viitor.
-Obligarea sursei de aprovizionare de a notifica imediat utilizatorilor vulnerabilitățile sau manipulările care sunt deja sau tocmai au devenit cunoscute, astfel încât măsurile să poată fi luate din timp pentru a limita și elimina posibilele consecințe ale deficiențelor de calitate. Dacă un producător obține informații care sugerează că siguranța și funcția produselor sale ar putea fi slăbit sau care ar putea afecta negativ operațiunea prevăzută, aceste informații trebuie comunicate imediat utilizatorilor. Mai mult, producătorul se angajează să furnizeze imediat soluțiile propuse.
Dacă stăm să facem o comparație între cerințele dintre România și Germania putem spune că țara noastră se grăbește și dorește să dea la o parte o serie de jucători foarte importanți de la masă oferind un timp foarte scurt de dezbatere și implementare fiind doar de 13 zile iar comparativ cu cel al Germaniei unde este de aproximativ o lună și jumătate.
Din punctul nostru de vedere Germania a stabilit o serie de reguli bine definite și coerent scrise pentru a le îndeplinii orice doritor în această cursă.