TikTok anunță o nouă funcție care le permite utilizatorilor să își reseteze feed-ul For You dacă recomandările nu mai sunt relevante pentru ei. În plus, platforma oferă o actualizare privind eforturile de a proteja comunitatea împotriva recomandărilor repetitive, în timp ce susține exprimarea autentică și experiența plăcută de vizionare.
Posibilitatea de a reîncepe experiența pe TikTok
Feed-ul For You ajută comunitatea să descopere o varietate de creatori, conținut, comunități și produse.
TikTok înțelege că pot exista momente în care utilizatorii simt că recomandările nu mai sunt relevante pentru ei sau nu sunt suficient de diversificate. De aceea, platforma lansează o modalitate de resetare a recomandărilor de pe For You atunci când utilizatorii consideră că nu se mai identifică cu acestea. Dacă este activată, funcția permite unei persoane să urmărească conținut pe For You la fel ca în prima zi pe platformă, în timp ce sistemul TikTok va începe să recomande conținut pe baza noilor interacțiuni.
Noua funcție se adaugă unor metode de control al conținutui oferite comunității TikTok pentru a-și personaliza experiența pe platformă. De exemplu, utilizatorii pot alege filtrarea automată a clipurilor video de pe feed-ul For You după anumite hashtag-uri sau fraze sau pot bifa opțiunea „Nu mă interesează” pentru a omite videoclipurile viitoare ale unui anumit creator sau care utilizează un anumit sunet. Activarea funcției de resetare nu va anula setările alese privind conturile urmărite.
Eforturile TikTok pentru a oferi o experiență plăcută de vizionare
TikTok lucrează constant pentru a oferi comunității o experiență plăcută de vizionare și a ajuta la protejarea platformei prin:
- Eliminarea conținutul identificat care încalcă regulile TikTok, cum ar fi conținutul care promovează auto-vătămarea sau tulburarea alimentară.
- Marcarea conținutului neadecvat pentru publicul larg ca neeligibil pentru a fi recomandat pe feed-ul For You.
- Reducerea recomandărilor privind subiectele care pot avea un impact negativ dacă sunt vizualizate în mod repetat.
- Filtrarea conținutului care abordează teme mature sau complexe pentru publicul tânăr, prin sistemul de organizare a conținutului pe baza maturității (Content Levels) al TikTok. Prin acest sistem, peste 65.000 de clipuri video despre operații estetice au devenit neeligibile pentru experiența de vizionare a publicului tânăr în primele două luni ale acestui an.
Cum abordează TikTok tiparele repetitive
TikTok lucrează permanent pentru a se asigura că sistemul de recomandare oferă o varietate de subiecte și conținutul prezentat nu este limitat sau repetitiv. De exemplu, unui urmăritor nu îi vor fi recomandate consecutiv două clipuri realizate de același creator sau care folosesc același sunet, ori conținut deja vizualizat.
În plus, TikTok se străduiește să aplice cu atenție limite pentru conținutul care nu încalcă politicile platformei, dar care poate avea un impact asupra experienței de vizionare dacă este vizionat în mod repetat – în special atunci când este vorba de conținut care abordează teme legate de tristețe, exerciții sau diete extreme sau care este sugestiv din punct de vedere sexual.
TikTok înțelege că oamenii se exprimă diferit pe platformă – inclusiv atunci când se simt dezamăgiți sau sunt într-o perioadă dificilă. În același timp, continuă să asculte experții – conform acestora, limitarea exprimării în momentele grele poate crește sentimentul de izolare și stigmatizare. În plus, posibilitatea de a vedea modul în care alte persoane fac față emoțiilor dificile poate fi benefică, în special pentru tineri. De aceea, abordarea TikTok este să elimine conținutul care promovează sau glorifică auto-vătămarea sau care încalcă alte politici TikTok, în timp ce permite conținutul educațional sau care abordează procesul de recuperare, limitând totodată frecvența cu care acest tip de conținut este eligibil pentru recomandare.
Echipele de Trust & Safety și de produs ale TikTok lucrează împreună pentru a conduce această activitate, bazându-se pe literatura academică și consultarea experților, cum ar fi Asociaţia Internaţională pentru Prevenirea Sinuciderii (International Association for Suicide Prevention). În continuare, TikTok va lucra pentru a le oferi utilizatorilor conținut divers și experiențe de vizionare bogate.