Provocările unui dealer auto in plină criză coronavirus

AcasăLifestyleProvocările unui dealer auto in plină criză coronavirus

Multe domenii de afaceri au avut de suferit în ultimul an, prea multe ca să le enumeram. Mai ușor ne-ar fi cu cele are au prosperat. Precum Farmaceutic, IT, Bancar, Servicii de curierat și livrări FMCG la domiciliu, Comerț online.

Însă, printre cele mai lovite, cum este HoReCa, se numără și domeniul auto. Specialiștii au anunțat deja că piața auto va slabi pe termen lung în Europa. De fapt, chiar și înainte de izbucnirea crizei coronavirus, presiunea asupra industriei era tot mai puternică. Electrificarea și digitalizarea mașinilor necesită investiții mari, iar producătorii auto răspund de câțiva ani cu programe de austeritate, din păcate. În paralel, incertitudinea ia amploare și în rândul clienților care nu ştiu dacă e un moment potrivit pentru achiziții auto sau ce tip de motorizare să aleagă. Apropo, ţările vestice estimează că anul acesta 15% dintre mașinile vândute vor fi electrice. În unele ţări, deja nu se mai acordă subvenții pentru motoarele cu ardere internă și se estimează că prin 2030 vor reprezenta un fenomen marginal.

În 2020, în România s-au vândut peste 127,000 mașini noi

În 2020, în România s-au vândut peste 127,000 mașini noi (cu 22% mai puțin decât în anul anterior) și 381,000 second-hand din import (cu 14% mai puțin decât în anul anterior).

Asta pe lângă cele 500,000 reînmatriculări autohtone, adică români care și-au vândut mașinile între ei. Însă, dacă anul trecut scăderea totală de vânzări mașini noi a fost de 22%. În primele două luni ale acestui an scăderea a depășit pragul de 40%. Nu este un trend sănătos, în condițiile în care, dintre cele 7,2 milioane autovehicule înmatriculate în parcul naţional, peste 80% au peste 10 ani.

Mecanic auto service

Așadar, în acest context nefavorabil, cum poate rezista un distribuitor auto? La urma urmei, toți beneficiază de aceleași condiții comerciale din partea importatorilor. Di-Bas nu este un distribuitor oarecare – este cel mai longeviv dealer Opel din România fiind în piaţă din 1998, iar din vara anului 2020 este şi distributor Hyundai. Totuși, în ţară sunt peste 60 showroom-uri care vând brandurile Hyundai și Opel… așadar, cum reușește?

 

Di-Bas are câțiva ași în mânecă: 2 showroom-uri, 2 service-uri cu echipe extraordinare de specialiști auto, vânzarea

maşinilor SH alături de cele 2 branduri auto populare; însă, cel mai important dintre toate este implicarea întregii familii, așadar o afacere de familie în care copiii au venit cu o viziune proaspătă și contemporană. În plus, Di-Bas a mai făcut ceva: în plină criză a investit în renovarea atelierelor de Service, planificând ca în lunile următoare să extindă spațiul alocat expunerii mașinilor și să-și lărgească portofoliul comercial.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

SUBIECTE POPULARE

Tech

ARTICOLE RELEVANTE