Conceptul Audi A6 e-tron a fost lansat la Salonul Auto de la Shanghai din 2021, ca înaintaș al unei familii inovatoare de modele de volum 100% electrice. Iar acum, Audi lansează modelul Audi A6 e-tron* cu caroserie Sportback și Avant. Fiind al doilea model construit pe baza platformei PPE, automobilul din clasa superioară de talie medie păstrează punctele forte ale platformei: performanțe avansate, autonomie mare, eficienţă ridicată și încărcare optimă. Este, totodată, primul model ce introduce conceptul podelei plane. Exteriorul mașinii este marcat de forță, sportivitate și proporții perfecte. Interiorul este definit de noua filozofie de design a mărcii Audi. În funcție de nivelul de echipare, Audi A6 e-tron* oferă numeroase dotări inovatoare, precum a doua generaţie de oglinzi exterioare virtuale, plafonul panoramic vitrat ce devine opac la simpla acționare a unui buton și sigla Audi din spate iluminată.
„Audi A6 e-tron este primul model Audi pur electric disponibil în variantele Sportback și Avant și este un automobil care va înflăcăra entuziasmul pentru mobilitatea electrică,” a explicat Gernot Döllner, Președinte al Consiliului de Administrație AUDI AG. „Designul său spectaculos asigură cei mai buni parametri aerodinamici din portofoliul de modele, crescând astfel și eficiența. Este un automobil care va înflăcăra entuziasmul pentru mobilitatea electrică, cu autonomia sa care depășește considerabil 700 de kilometri și cu caracteristicile sale dinamice extraordinare.”
Exteriorul: elegant și progresist
Designul clar și curat al caroseriei impresionează cu un caracter dinamic, progresist și elegant. Partea frontală se distinge prin compoziția armonioasă și alura expresivă. Designul suplu al luminilor de zi și grila lată conferă modelului Audi A6 e-tron* un look mai aplatizat și mai lat.
Grila Singleframe închisă și inversată este încadrată de o mască neagră, reflectând limbajul de design distinctiv al modelelor e-tron. Farurile principale, precum și alte elemente funcționale, ca, de pildă, senzorii sistemului avansat de asistență a șoferului ADAS și prizele de aer sunt integrate în această mască neagră, devenind astfel aproape invizibile.
Linia dinamică a plafonului modelului Audi A6 e-tron* este așezată pe o fundație marcată de forță și de garda la sol redusă. Blisterele quattro sunt contururile ce semnalează sistemul de tracțiune quattro, prin formele lor sculpturale și musculoase și sunt un element esențial al ADN-ului designului Audi. Fiind inima automobilului, bateria este evidențiată de inserția neagră din zona pragurilor. Aceasta face ca automobilul să pară și mai aplatizat, mai suplu și dinamic când este privit din profil și se extinde până în spatele mașinii, integrând blocurile reflectorizante, astfel că Audi A6 e-tron* beneficiază de un look alungit. Avant este caracterizat, de asemenea, de linia foarte joasă a plafonului, cu montantul D aplecat mult spre față. Decorul cu aluminiu, ce se extinde de la montantul A la eleronul de la nivelul plafonului, este un element nou, distinctiv pentru modelul Audi A6 e-tron*, ce îi conferă un look inconfundabil.
Partea din spate a automobilului se face remarcat prin mixul atractiv de eleganță cu forță. Arhitectura curată, combinată cu bandoul luminos tridimensional continuu, conferă automobilului claritate și elan. Sportback-ul se încheie cu un eleron evidențiat, ce accentuează alura sportivă a părții din spate a autoturismului, împreună cu difuzorul atractiv.
Audi A6 e-tron* este dotat cu jante aero dinamice de 19 inchi cu cinci brațe ca dotare standard. Varianta S Line este dotată cu jantele Tripod cu 5 spițe de 20 de inchi, finisate în gri grafit. S6 e-tron* este echipat cu jante de 20 de inchi în dotarea standard. Opțional sunt oferite mai multe modele spectaculoase de jante cu diametrul de până la 21 de inchi. Gama de jante este compusă din 9 modele diferite, cu design variat, de la sportiv la elegant, inclusiv 6 modele din gama Audi Sport.
Exteriorul modelului Audi A6 e-tron* este diferit pentru variantele de bază, S Line și modelul S. La lansarea pe piață vor fi disponibile până la 8 culori diferite pentru exterior, inclusiv culoarea standard gri Magnetic uni și alb Glacier metalizat, gri Typhoon metalizat și negru Mythos metalizat. Acestea accentuează designul exterior progresist, marcat de forță. Sunt, de asemenea, oferite două nuanțe diferite de albastru: albastru Plasma metalizat și albastru Malpelo metalizat. Gri Daytona pearleffect și bej Siam metalizat sunt rezervate exclusiv pentru varianta S Line și modelul S.
Cele mai bune valori aerodinamice din clasă
Caracteristicile aerodinamice superioare reprezintă o componentă esențială a istoriei îndelungate de succese repurtate de Audi. Eroii aerodinamici din trecut, cum ar fi Audi 100 (C3) și Audi 80 (B3), aparțin, de asemenea, segmentului automobilelor de talie medie.
Legendara valoare Cw a celei de-a treia generații Audi 100 a făcut ca acest model să fie numit „campionul mondial al aerodinamicii în toate clasele”. Cu valoarea Cw de 0,30, Audi și-a depășit competitorii în 1982 și a continuat să se mențină pe poziții timp de mulți ani. În prezent, Audi Audi A6 e-tron* GT adaugă un capitol nou la povestea succeselor.
Designul sportiv și configurația sportivă a noului Audi A6 e-tron* contribuie la aerodinamica sa excelentă și asigură o valoare Cw excepțional de scăzută, de doar 0,21 pentru Sportback. Acesta este astfel cel mai aerodinamic Audi din toate timpurile și cel mai aerodinamic vehicul din întregul Grup VW. Și Avant reușește la rândul său o valoare Cw excelentă, de 0,24, fiind astfel unul dintre cele mai aerodinamice modele din segmentul său. Partea din față este optimizată aerodinamic și are prize de tip air curtain care influențează pozitiv fluxul de aer în partea din față a automobilului și în jurul roților. Geamurile sunt extrem de scunde și linia plafonului coboară spre spate.
În plus, o priză controlabilă de aer pentru admisia aerului rece integrată sub grila Singleframe a modelului Audi A6 e-tron asigură fluxul de aer în jurul acestei zone, reducând la minimum pierderile. Audi a optimizat acum și mai mult acest sistem, introducând componente suplimentare. De asemenea, și scutul de sub mașină joacă un rol vital în conceptul aerodinamic de ansamblu, asigurând un grad ridicat de etanșare și mici optimizări ale diferitelor componente. Printre acestea se numără și jantele special adaptate și protuberanțele din fața roților frontale, care sunt optimizate diferențiat pentru Sportback și Avant, precum și măștile amortizoarelor, bateria, puntea spate și panourile pragurilor. Un difuzor amplu și optimizat aerodinamic asigură echilibrul optim între portanța pe puntea spate și valoarea Cw. Avant este, de asemenea, echipat cu un difuzor suplimentar. Elementele Aero sub formă de spoilere laterale în partea din spate a modelului A6 Avant e-tron* permit controlul clar al fluxurilor de aer. Eleronul de la plafon, instalat la înălțime redusă, contribuie la o mică zonă fără turbulențe, în spatele vehiculului, ceea ce îmbunătățește, de asemenea, aerodinamica.
Optimizările Aero oferite de anumite jante de diferite dimensiuni completează conceptul aerodinamic. De exemplu, este oferit un model de jante Aero atractive de 21 de inchi, cu măști din plastic. Oglinzile exterioare virtuale opționale se numără printre componentele aerodinamice consacrate și familiare de la Audi Q8 e-tron*. Pentru Audi A6 e-tron* este folosită a doua generație, care poate fi acum pliată electric. Camerele video compacte au o formă optimizată pentru fluxul de aer, care reduce suprafața frontală a vehiculului și îmbunătățește coeficientul de rezistență la înaintare.
Tehnologie de iluminare inovatoare
Cu noul Audi A6 e-tron*, Audi își subliniază rolul de lider în designul și tehnologia sistemelor de iluminat, care reprezintă o parte esențială a ADN-ului Audi. Farurile și blocurile optice spate au design tridimensional și oferă semnături luminoase digitale opționale, îmbinând astfel universul fizic cu cel digital. Pentru farurile frontale, familia Audi A6 e-tron oferă lumini de zi digitale cu tehnologie LED opțional și blocuri optice spate OLED digitale de a doua generație.
Cu aproximativ 45 de segmente per panou digital OLED, partea din spate a modelului A6 e-tron se transformă din ce în ce mai mult într-un afișaj. Acest lucru permite comunicarea car-to-x și crește siguranța rutieră. Aceste semnături luminoase sunt posibile datorită modulului de soft special integrat în unul dintre cele cinci computere de care dispune Audi A6 e-tron. Lumina inteligentă pare mai vie la noul Audi A6 e-tron*, datorită simbiozei perfecte dintre designul sistemului de iluminat și noua tehnologie.
Pentru a doua generație de blocuri optice spate digitale OLED, cele zece panouri OLED cu 450 segmente fac uz de un algoritm special dezvoltat pentru a genera imagini noi de mai multe ori pe secundă. Semnătura luminoasă digitală activă indică, de asemenea, calea către viitorul tehnologiilor de iluminare de la Audi.
În partea din față, semnătura luminoasă digitală activă este creată de interacțiunea algoritmului cu 12 segmente a căror luminozitate poate fi ajustată. În partea din spate, sunt utilizate în acest scop toate segmentele digitale OLED. Fiecare segment luminos interacționează în mod individual, astfel încât intensitatea luminoasă de ansamblu a semnăturii să nu varieze.
Cu a doua generație de blocuri optice spate digitale OLED, Audi creează noi repere în domeniul designului luminilor automobilelor, dar și al funcționalității lor și al siguranței. În premieră, blocurile optice spate OLED digitale 2.0 pot acum comunica cu vecinătatea lor imediată (car-to-x). Audi a optimizat și dezvoltat, de asemenea, și funcțiile sale pentru siguranță. Senzorul de proximitate este deja cunoscut de la alte modele Audi. Funcțiile sale au fost acum extinse pentru noul Audi A6 e-tron*, incluzând și luminile de comunicare. Acestea avertizează alți participanți la trafic cu privire la eventuale accidente și pene. În plus față de grafica obișnuită a stopurilor, lumina de comunicare afișează și o semnătură statică specifică pentru blocurile optice spate, cu simboluri de avertizare integrate în blocurile optice spate OLED digitale 2.0 când apar situații critice în trafic.
Tehnologia utilizată redefinește, de asemenea, standardele în privința opțiunilor de personalizare: cu cele 8 semnături luminoase digitale ale luminilor de zi cu designul nou al farurilor Matrix LED și cu blocurile optice spate OLED digitale 2.0. Astfel, cei care conduc un Audi A6 e-tron* își pot personaliza mașina printr-un mod absolut nou, în funcție de dotările alese.
Un alt aspect deosebit al noului Audi A6 e-tron* este iluminarea celor patru inele din spate în funcție de nivelul de echipare. Astfel se accentuează identitatea de marcă Audi și, totodată, Audi A6 e-tron* capătă propria sa personalitate.
Display-ul panoramic Audi MMI și oglinzile exterioare digitale
Interiorul modelului Audi A6 e-tron* este orientat către nevoile utilizatorilor. Designul tridimensional și cu contrast ridicat plasează în mod deliberat elemente în prim-plan, respectiv în fundal, creând o arhitectură spațială adaptată la ocupanți în ceea ce privește designul și ergonomia. Afișajul panoramic MMI, cu design curbat și tehnologie OLED, este compus din afișajul Audi virtual cockpit de 11,9 inchi și afișajul tactil MMI de 14,5 inchi și, împreună cu display-ul MMI de 10,9 inchi pentru pasagerul din față creează o scenă digitală cu un design vizual clar definit.
Modul Active Privacy permite pasagerului din față să se bucure de divertisment în timpul călătoriilor, cum ar fi de vizionarea de filme sau seriale, fără a distrage atenția șoferului. În funcție de viteza curentă și de gradul de ocupare a locurilor automobilului, lumina este focalizată (modul Privacy activat) sau dispersată (conținut vizibil tuturor), în baza unei unități de comandă inteligente.
Audi face un pas semnificativ înainte în tehnologia de afișare, cu afișajul head-up display opțional de a doua generație cu funcții de realitate augmentată (AR HuD), care este, de asemenea, un element central al scenei digitale.
Display-ul reflectă imaginile pe un plan mare și înclinat, peste parbriz, înspre persoana de la volan și afișează informații relevante, precum viteza, indicatoarele de circulație, funcțiile de asistență și simbolurile sistemului de navigație.
Interiorul creează o ambianță confortabilă. Așa-numitul softwrap se extinde de la o portieră la cealaltă, pe întreaga lățime a bordului, creând astfel o senzație omogenă și plăcută. Materialele au fost selectate din perspectivă funcțională. Totodată, acestea asigură o diferențiere clară a designului diferitelor zone din interiorul vehiculului. Zonele orientate spre confort se fac remarcate prin suprafețe generoase și materiale moi. În schimb, zonele de control cu design precis, cu duprafețe negre lucioase și finisaje de înaltă calitate, pun accent pe claritatea interacțiunii cu automobilul. Prizele de aer suple, integrate la nivel redus par să dispară în fundal. Afișajele oglinzilor exterioare virtuale opționale sunt amplasate în portiere, fiind vizibile în mod clar în colțul montantului A și al părții de sus a capitonajului portierei. Și aici este creat un digital-wrap, ce se extinde de la oglindă la oglindă, peste întregul panou digital de instrumente și care este conectat prin intermediul luminilor dinamice de interacțiune la baza parbrizului. Funcțiile esențiale, cum ar fi reglarea oglinzii, luminile și sistemul de încuiere sunt integrate compact în panoul central de control din ușa șoferului. Ambianța elegantă este completată optim de sistemul opțional de aer condiționat automat cu reglaje pe 4 zone și de pachetul pentru calitatea aerului cu odorizare și ionizare.
Plafonul panoramic inteligent vitrat cu transparență ajustabilă
Plafonul panoramic vitrat este oferit opțional și, spre deosebire de variantele anterioare, sticla inteligentă a plafonului panoramic reduce intensitatea luminii directe a soarelui și devine opacă la simpla acționare a unui buton. Sistemul funcționează cu tehnologie PDLC (cristale lichide dispersate cu polimer), care poate face ca sticla transparentă să devină opacă. Componentele acționate electric ale sticlei conțin două elemente de film PDLC, între care plutesc cristalele lichide ce îi dau tehnologiei numele. Dacă nu se aplică nicio tensiune, cristalele formează un strat opac, astfel că plafonul nu va fi transparent. Dacă se aplică tensiune, cristalele se aliniază astfel încât plafonul să devină transparent. Sistemul poate fi controlat individual ca o „perdea digitală”, folosind butonul din modulul de la nivelul plafonului. Clienții pot astfel alege dintre cele patru setări preconfigurate.
Sistemul de infotainment integrează universul digital al clienților
Sistemul de infotainment utilizează sistemul de operare Android Automotive OS. A6 e-tron își actualizează conținutul prin intermediul actualizărilor over-the-air. Astfel, cele mai recente servicii Audi Connect și funcția e-tron de planificare a rutelor optimizată și inclusă în dotarea standard vor fi actualizate permanent. Aplicații precum YouTube sunt disponibile din Audi Application Store-ul pentru aplicații terțe, care sunt integrate direct în MMI și nu necesită utilizarea unui smartphone.
Magazinul de aplicații le oferă clienților acces la o gamă largă de aplicații. La lansarea modelului A6 e-tron*, vor fi disponibile diverse aplicații din categorii precum: Muzică, Video, Jocuri, Navigație, Parcare și încărcare, Productivitate, Meteo și Știri. Magazinul se află în continuă expansiune, iar portofoliul de aplicații este diferit în funcție de țară.
Pe lângă operarea tactilă îmbunătățită și mai intuitivă, noul concept de afișare și operare abordează tendințele de interacțiune actuale. De exemplu, controlul vocal a fost extins semnificativ și acum joacă un rol esențial. Asistentul Audi este un asistent vocal cu capacitate de auto-învățare ce poate controla numeroase funcții ale vehiculului.
În viitor, asistentul Audi va avea acces și la conținut online suplimentar, cum ar fi informații meteo sau informații generale. Prin intermediul unei conexiuni cu ChatGPT (furnizat prin intermediul serviciului Microsoft Azure OpenAI), clienții pot interacționa cu mașina lor folosind limbajul natural și pot asculta în timp ce conduc informațiile care îi interesează.
Asistentul Audi recunoaște automat dacă este nevoie să execute o funcție a automobilului sau să caute o destinație sau, de pildă, să comunice previziunile meteo. Sistemul Audi redirecționează solicitările către ChatGPT doar atunci când nu poate răspunde la întrebările de cunoștințe generale. Utilizatorii se bucură de o experiență perfect integrată, pentru că toate funcțiile sunt integrate în asistentul Audi. Siguranța datelor prezintă prioritatea numărul unu. Astfel, pentru a asigura confidențialitatea optimă, toate întrebările și răspunsurile vor fi șterse după procesare. Mai mult, ChatGPT nu accesează niciodată datele autovehiculului.
Sistemul de sunet Bang & Olufsen Premium cu difuzoare în tetiere asigură un sunet excelent. Sistemul are un amplificator extrem de eficient și 20 de difuzoare, cu o putere de 830 de wați. Patru dintre aceste difuzoare sunt integrate în tetierele scaunelor din față, astfel că Audi poate să ofere sunet surround personal, instrucțiuni personale de navigație și apeluri telefonice individuale. Difuzoarele suplimentare din montantul A și difuzoarele de medii creează un surround sound 3D fără egal. Lumina dinamică de interacțiune oferă o varietate de funcții de comunicare, susținând comunicarea automobilului cu ocupanții. Lumina aceasta desenează un arc generos de-a lungul interiorului mașinii, peste bord, pe sub parbriz.
Parametri impresionanți pentru autonomie și încărcare
Motoarele electrice puternice, compacte și extrem de eficiente, precum și noua baterie litiu-ion compusă din 12 module și 180 de celule prismatice cu o capacitate brută totală de 100 kWh (net 94,9 kWh) permite o autonomie de peste 750 kilometri (A6 Sportback e-tron*) și respectiv peste 720 kilometri (A6 Avant e-tron*). Cu o putere de sistem de până la 270 kW pentru A6 Sportback/Avant e-tron* performance (consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 17,0–14,0; emisii mixte de CO2 în g/km: 0; clasa CO2: A), și noul Audi A6 e-tron* asigură fără rezerve experiențele sportive superioare pentru care sunt atât de renumite mașinile Audi. Audi A6 e-tron performance* (consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 17,0–14,0; emisii mixte de CO2 în g/km: 0; clasa CO2: A) accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde. Viteza sa maximă este de 210 km/h. S6 e-tron* oferă o putere de sistem de 370 kW (405 kW cu launch control) (consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 17,4–15,7; emisii mixte de CO2 în g/km: 0; clasa CO2: A). S6 Sportback e-tron* și S6 Avant e-tron accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde (consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 17,4–15,7; emisii mixte de CO2 în g/km: 0; clasa CO2: A). Viteza sa maximă este de 240 km/h. Autonomia se ridică la peste 670 de kilometri (S6 Sportback e-tron*) și respectiv la peste 640 de kilometri (S6 Avant e-tron*).
La lansare vor fi disponibile modelele A6 e-tron performance* (270 kW) cu tracțiune spate și S6 e-tron (370 kW) cu tracțiune integrală quattro, atât ca Sportback, cât și ca Avant. În funcție de piață, vor urma ulterior și alte modele cu tracțiune spate sau tracțiune integrală quattro.
Datorită tehnologiei de 800 de volți și a capacității maxime de încărcare de 270 kW incluse în dotarea standard, cei care conduc un Audi A6 e-tron* vor avea nevoie doar de opriri scurte la stații pentru a-și încărca mașina. Aceasta înseamnă că A6 Sportback e-tron performance* poate încărca în doar zece minute autonomie de până la 310 de kilometri la o stație de încărcare adecvată de înaltă performanță HPC. Nivelul curent de încărcare (SoC) poate fi crescut de la 10% la 80% în circa 21 de minute. Managementul termic inteligent și predictiv asigură performanțe ridicate și joacă un rol esențial în favoarea acestor performanțe impresionante de încărcare. Echipat cu Plug & Charge, automobilul se autorizează autonom la stațiile de încărcare compatibile atunci când cablul de încărcare este conectat și, de asemenea, activează procesul de încărcare. Procesul de încărcare este complet automat. La stațiile de încărcare cu tehnologie de 400 volți, Audi A6 e-tron* poate utiliza încărcarea în sistem bank-charging. În consecință, bateria de 800 de volți este divizată în 2 baterii, fiecare cu tensiunea de 400 de volți, care pot fi astfel încărcate în paralel la până la 135 kW. De la dispozitivele casnice de încărcare standard este posibilă încărcarea în curent alternativ la până la 11 kW. Ulterior va fi oferită și o opțiune adițională de încărcare în curent alternativ la 22 kW.
Sistemul avansat de recuperare a energiei de frânare are un rol important în creșterea eficienței și a autonomiei modelului Audi A6 e-tron*. Acest sistem poate gestiona aproximativ 95% din procesele de frânare uzuale. Audi A6 e-tron* recuperează până la 220 kW. Temperatura și starea de încărcare a bateriei joacă un rol-cheie în acest sens. Recuperarea are loc pe punțile față și spate, iar frânările minore sunt gestionate de puntea spate, din considerente de eficiență. De asemenea, performanțele de recuperare sunt mai avansate pe puntea spate datorită motorului electric mai puternic.
Sistemul integrat de frânare iBS, care este cunoscut deja de la modelele e-tron anterioare, a fost îmbunătățit semnificativ în cadrul platformei PPE. Pentru prima dată, este astfel posibilă frânarea în paralel (brake blending) cu frânele mecanice cu fricțiune și cu sistemul regenerativ de frânare, prin intermediul motoarelor electrice.
Așa cum este specific pentru Audi, și Audi A6 e-tron* oferă opțiunea de recuperare în două etape, care poate fi controlată cu ajutorul padelelor de pe volan. De asemenea, este posibilă și rularea liberă. În acest caz, automobilul înaintează liber fără un moment adițional de rotație, când șoferul eliberează pedala de frână. De asemenea, Audi A6 e-tron* dispune și de modul de condus B, care se apropie de ceea ce este cunoscut sub denumirea de one-pedal feeling. Acest mod oferă cea mai intensă recuperare. În modul de conducere „B”, cu un stil de conducere anticipativ, aproape orice proces de decelerare poate fi gestionat fără să fie necesară apăsarea pedalei de frână.
Caracteristici dinamice precise, confort ridicat
ADN-ul tipic tuturor modelelor Audi este evident și în suspensii. Aici, este aplicată o filosofie de configurare foarte clar definită, iar sistemele de control al suspensiei sunt intercoordonate cu precizie. Puntea față cu reglaje directe influențează semnificativ dinamica de condus a modelului A6 e-tron*, astfel că automobilul este perceput ca fiind extrem de agil la condus.
Suspensia pneumatică adaptivă opțională este un sistem de suspensie pneumatică la care sunt controlate amortizoarele și permite o gamă largă de setări ale suspensiilor automobilului, de la cele optime pentru călătoriile confortabile la drum lung, la cele optimizate pentru o manevrabilitate sportivă. În funcție de viteză și de preferințele individuale, suspensiile se adaptează la condițiile concrete de drum și reglează garda la sol pe patru niveluri diferite. O funcție specială este modul Audi drive select Eficient. În acest mod, suspensia coboară caroseria cu 20 de milimetri, în funcție de viteză, îmbunătățind astfel aerodinamica vehiculului. Aceasta servește la optimizarea consumului de energie și la creșterea autonomiei.
Sistemul de tracțiune integrală cu accent pe puntea spate a modelului Audi S6 e-tron* îmbunătățește dinamica de condus cu o distribuție foarte variabilă a cuplului. Motoarele electrice de dimensiuni diferite pentru punțile față și spate și distribuția cuplului permit punerea accentului pe puntea spate, chiar și la solicitarea maximă. Audi S6 e-tron* și A6 e-tron* sunt echipate cu anvelope de dimensiuni diferite pe punțile față și spate, ceea ce îmbunătățește și mai mult stabilitatea și sportivitatea.
Permanent pregătite să susțină șoferul: sistemele de asistență la condus
Sistemele de asistență pentru șofer din gama modelului Audi A6 e-tron* asigură o gamă amplă de funcții ce simplifică viața de zi cu zi și cresc semnificativ siguranța în trafic. Asistentul de conducere adaptiv plus este o dotare nouă pentru A6 e-tron*. Acesta ajută șoferul la accelerare, frânare, menținerea vitezei și a distanței setate, precum și la menținerea benzii de rulare. Astfel confortul celui de la volan crește simțitor, mai ales la drum lung. În completarea diferiților senzori, în funcție de regiune, sistemul utilizează datele de înaltă rezoluție ale hărților și datele colective (swarm data) de la alte autovehicule din cloud pentru a optimiza conduita mașinii. Făcând uz de acest mix de informații, automobilul calculează traseul ce urmează a fi parcurs, pentru a asigura o experiență de condus confortabilă, pe întreaga plajă de viteze și în blocajele de trafic. La lansare, modelul va dispune în dotarea standard de park assist plus, camera video pentru marșarier, limitatorul de viteză pe bază de indicatoare de circulație, tempomatul adaptiv, park assist plus cu funcție de afișare a distanței și asistentul pentru monitorizarea atenției și oboselii șoferului.
Specificații
Cele mai importante informații despre noul Audi A6 e-tron
Designul exterior și aspectele aerodinamice
- Caroserie cu design dinamic, elegant și progresist
- Lumini de zi suple și grila radiatorului lată
- Un bandou continuu cu aspect de aluminiu de la montantul A, la eleron, pentru modelul A6 Avant e-tron*
- Oglinzi exterioare virtuale de a doua generație sunt acum pliabile electric
- Opt culori exterioare: Magnetic Gray uni, Glacier white metalizat, Typhoon Gray metalizat, Mythos Black metalizat, Plasma Blue metalizat, Malpelo Blue metalizat. Daytona Gray pearleffect și Siam Beige metalizat sunt rezervate exclusiv pentru varianta S Line și modelul S
- Designul sportiv asigură coeficienți aerodinamici excelenți: Cw 0,21 (Sportback), 0,24 (Avant)
Tehnologia de iluminare
- Semnătura digitală activă pentru faruri și blocurile optice spate
- Designul luminilor, gama de funcții și siguranța rutieră au avansat semnificativ
- 8 semnături luminoase digitale pentru luminile de zi digitale ale farurilor Matrix LED și ale blocurilor optice spate digitale OLED 2.0, afișate prin intermediul MMI și al aplicației myAudi
- Numărul de pixeli per panou digital OLED 2.0: 45 de segmente
- 10 panouri digitale OLED în blocurile optice spate, cu un total de 450 segmente
- Primul model de pe piața europeană cu inele iluminate în spate (în funcție de configurație)
- Lumini de comunicare, inclusiv senzor de proximitate
- Luminile de comunicare avertizează participanți la trafic prin simboluri speciale
- Blocurile optice spate digitale OLED de a doua generație oferă semnături luminoase specifice, cu simboluri de avertizare, alături de grafica obișnuită a luminilor
Design interior și afișaje
- Aplicațiile cu design tridimensional accentuează senzația de spațiu generos
- Interiorul are structuri clare și creează o ambianță plăcută de confort
- Designul softwrap se extinde de la uși pe întreaga lățime a panoului de control
- Afișajele oglinzilor exterioare digitale sunt poziționate ergonomic pe interiorul ușii, la înălțimea privirii, pe montantul A
- Display-ul panoramic Audi MMI, cu design curbat și cu tehnologie OLED este compus din afișajul Audi virtual cockpit de 11,9 inchi și afișajul tactil MMI de 14,5 inchi
- Afișaj MMI de 10,9 inchi, opțional pentru pasagerul din față, cu Active Privacy Mode
- Head-up display opţional cu funcții de realitate augmentată
- Plafon panoramic vitrat nou, cu transparență ajustabilă
Infotainment și servicii digitale
- Magazin de aplicații terțe integrat direct în automobil
- Funcții on-demand: extinderea ulterioară a funcțiilor automobilului
- Actualizări de soft disponibile în sistem over-the-air (OTA)
- Integrare ChatGPT
Sisteme de asistență
La lansare modelul va dispune în dotarea standard de siguranță de park assist plus, de camera video pentru marșarier, limitatorul de viteză pe bază de indicatoare de circulație, tempomatul adaptiv, park assist plus cu funcție de afișare a distanței și asistentul pentru monitorizarea atenției și oboselii șoferului
Condusul și recuperarea energiei
- Componente cu integrare avansată, design compact și producție internă optimizată
- Spațiul de instalare necesar pentru motoarele electrice este redus cu 30%, greutatea motoarelor a scăzut cu aproximativ 20%
- Focus pe eficiență, acustică și design modular
- Motor asincron ASM pe puntea față și motor sincron cu magneți permanenți PSM pe puntea spate
- Tehnologia high-tech de bobinare numită ”ac de păr” intensifică la maximum fluxul curentului în statorul motorului electric
- Rotorul și statorul au un sistem inovator de răcire directă
- Semiconductori din carbură de siliciu eficienți din punct de vedere energetic în invertoarele de frecvență
- Lubrifiere uscată pentru baie de ulei și pompă de ulei electrică în cutia de viteze
- Acustică optimizată, datorită suporturilor turnate în carcasă
- Răcire directă cu ulei a motoarelor electrice pentru creșterea densității de putere
- Evitarea pe cât posibil a minereurilor grele rare
- La lansarea pe piață, vor fi oferite două niveluri de putere pentru fiecare tip de caroserie:
- Audi A6 Sportback e-tron performance*: puterea sistemului: 270 kW; tracțiune pe puntea spate; accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde
- Audi A6 Avant e-tron performance*: puterea sistemului: 270 kW; tracțiune pe puntea spate; accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde
- Audi S6 Sportback e-tron*: puterea sistemului: 370 kW (405 kW cu launch control), quattro, accelerație de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde (cu launch control)
- Audi S6 Avant e-tron*: puterea sistemului: 370 kW (405 kW cu launch control), quattro, accelerație de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde (cu launch control
- Viteza maximă a modelului A6 Sportback e-tron performance* este de până la 210 km/h, la modelul S de până la 240 km/h
- Recuperarea are eficiență mare și disponibilitate ridicată
- Este posibilă recuperarea energiei de frânare de până la 220 kW
- Frânarea paralelă (break blending) asigură coerența acționării pedalei
- Frânarea paralelă poate fi controlată separat pe fiecare punte
Bateria, încărcarea și managementul termic inteligent
- Baterie litiu-ion cu capacitatea brută de 100 kWh (net 94,9 kWh)
- Putere maximă de încărcare de până la 270 kW la punctele de încărcare corespunzătoare de înaltă performanță HPC
- Putere de încărcare de 11 kW în curent alternativ (AC), iar ulterior va fi introdusă și varianta de 22 kW
- 12 module cu 180 de celule prismatice (15 celule conectate în serie)
- Varianta care va fi introdusă ulterior pentru intrarea în gamă va avea 10 module și o capacitate brută de 83 kWh
- Componența chimică a bateriei permite o densitate energetică mai ridicată cu aproximativ 30%
- Bateria este integrată în structura de siguranță la impact a automobilului și în sistemul de răcire
- Transfer termic omogen, datorită plăcii de răcire integrate în carcasa bateriei
- Scutul de sub mașină este realizat dintr-un material compozit ce îi reduce greutatea
- Bateria de înaltă tensiune este asamblată la sediul principal din Ingolstadt, Germania
- Sistemul de control al bateriei BMCe (Battery Management Controller) reglează curentul
- Bateria de înaltă tensiune a platformei PPE permite încărcarea în sistem bank-charging pentru stațiile de încărcare de 400 de volți
- Management termic predictiv
- Managementul termic permite reglarea permanentă a temperaturii bateriei de înaltă tensiune, inclusiv după încărcare
- Dispozitiv de încălzire a bateriei pentru pregătirea termică pentru încărcare a bateriei de înaltă tensiune
Șasiul și direcția
- ADN-ul Audi deja consacrat caracterizează și componentele suspensiilor și direcției, acestea asigurând caracteristici dinamice impresionante și confort de primă clasă
- Puntea frontală beneficiază de optimizări ale conduitei direcției, pentru o ținută optimizată pe șosea și caracteristici dinamice îmbunătățite
- Audi A6 e-tron* (Sportback și Avant) cu suspensii dinamice cu arcuri din oțel cu caracteristici sportive în dotarea standard; suspensia pneumatică este oferită ca dotare opțională
- Audi S6 e-tron* cu suspensia pneumatică sport (suspensia pneumatică adaptivă) în dotarea standard (confort ridicat, controlul gărzii la sol și diferite setări)
- Garda la sol joasă în modul Eficient al funcției de selectare a modului de condus drive select optimizează parametrii aerodinamici și crește autonomia
- S6 e-tron*: motoare electrice de dimensiuni diferite pentru punțile față și spate și cuplu distribuit cu accent pe puntea spate, pentru o manevrabilitate dinamică
- În funcție de variantă și dotare, automobilul este echipat fie cu anvelope speciale, cu rezistență la rulare optimizată și optimizare pentru reducerea consumului de energie sau cu anvelope speciale pentru performanțe ridicate, cu aderență crescută
Producția și sustenabilitatea
- Al doilea model 100% electric din Ingolstadt și producție cu amprentă netă de carbon neutră
- Tehnologie de producție de ultimă oră: asamblarea bateriilor pentru modele bazate pe platforma PPE
- Integrarea pașilor de fabricație în structurile și procesele existente
- În diferite divizii ale producției, precum vopsitoria din Ingolstadt, angajații sunt asistați de noi tehnologii automatizate de producție
- Utilizarea de materiale reciclate la interior și exterior
- Portierele, capota motorului și hayonul sunt fabricate din aluminiu
Consumul de combustibil/electric și emisiile modelelor menționate anterior:
Audi A6 Sportback e-tron performance Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 15,9 – 14,0; emisii mixte de CO2 în g/km: 0; clasa CO2: A
Audi A6 Avant e-tron performance Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 17,0 – 14,8; emisii mixte de CO2 în g/km: 0; clasa CO2: A
Audi S6 Sportback e-tron Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 16,7 – 15,7; emisii mixte de CO2 în g/km: 0; clasa CO2: A
Audi S6 Avant e-tron Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 17,4 – 16,4; emisii mixte de CO2 în g/km: 0; clasa CO2: A