În 1972, Karl Lagerfeld, în vârstă de 38 de ani, este un designer de prêt-à-porter fără prea mare notorietate.
Viața sa ia o întorsătură atunci când îl întâlnește pe senzualul Jacques de Bascher (Théodore Pellerin), un dandy ambițios și neliniștit, și când decide să îl înfrunte pe prietenul și rivalul său Yves Saint Laurent (Arnaud Valois), un geniu al haute couture susținut de neînfricatul om de afaceri Pierre Bergé (Alex Lutz).
Serialul Becoming Karl Lagerfeld ne poartă la Paris, Monaco și Roma în anii 1970, unde urmărim ascensiunea epică a acestei personalități complexe și iconice a modei pariziene, condusă de ambiția sa de a deveni celebru.
Personajele principale
KARL LAGERFELD s-a născut la Hamburg în 1933. La începutul anilor 1950 s-a mutat împreună cu mama sa la Paris. După ce a absolvit Liceul Montaigne, a început să lucreze cu Yves Saint Laurent. A lucrat pentru Balmain și Jean Patou înainte de a ajunge la Maison Chloé, unde a petrecut 20 de ani. Mai târziu, a lucrat pentru Chanel și și-a deschis propria casă de modă. A murit la 19 februarie 2019, la vârsta de 85 de ani, la Paris.
JACQUES DE BASCHER era un invitat obișnuit al celor mai în vogă cluburi din Paris. Când îl întâlnește pe Bascher, Lagerfeld cade imediat sub vraja tânărului de 22 de ani, începând o relație platonică complicată, care este perturbată de idila furtunoasă a lui Bascher cu Yves Saint Laurent timp de mai bine de un deceniu. Chiar și după moartea lui, din cauza virusului HIV, în 1989, couturierul a continuat să-l onoreze în mai multe moduri.
YVES SAINT LAURENT are deja o casă de modă cunoscută în primul episod al emisiunii. Printre muzele sale se numără Loulou de La Falaise și Paloma Picasso, iar el începe să își facă un nume pe scena internațională. Relația sa furtunoasă cu Bascher este întreruptă de partenerul său Pierre Bergé. În 2002, își ia rămas bun de la haute couture și moare în 2008, la vârsta de 71 de ani.
PIERRE BERGÉ a fost un om de afaceri, filantrop și partener de viață al lui Yves Saint Laurent din 1958. Bergé l-a ajutat deja pe Yves Saint Laurent să-și construiască casa de modă și este pe cale să devină președinte al renumitei Asociații a Couturierilor și Creatorilor de Modă Francezi, pe care o va deschide, ulterior, și pentru tinerii designeri. Deși acest cuplu a traversat vremuri dificile și mai multe despărțiri, Berger a rămas devotat intereselor și imaginii partenerului său, chiar și după moartea acestuia. Berger a murit în septembrie 2017, la Saint-Rémy-de-Provence.
Costumele sunt elementul principal al serialului
Aproximativ 2.700 de costume au fost folosite în serial, dintre care 160 au fost realizate de echipa lui Pascaline Chavanne, designerul de costume care a supravegheat serialul.
„Am vrut să ne apropiem de atmosfera din Saint-Germain-des-Prés, nu să oferim o copie a acesteia. Să arătăm rolul muzei în creația artistică prin prezența elegantului, rafinatului, chiar arogant și autodistructivului Jacques de Bascher. Jacques reprezenta tipul de frumusețe pe care Karl îl idealiza”, a precizat Chavanne.
Scenografie
Jean Rabasse și echipa sa au creat aproximativ cincizeci de locații pentru acest serial, de la apartamentele protagoniștilor, la podiumuri, cluburi emblematice și case de modă. „Scopul nu a fost acela de a prezenta replici prea realiste ale unor repere de epocă, care îi pot descuraja pe telespectatori.
În construirea scenelor, am împrumutat detalii din picturile, culorile și stilul lui Saint Laurent, pe care le-am adus apoi în apartamentul lui Lagerfeld, cunoscut pentru dragostea sa pentru vopseaua albă. Au fost câteva lucruri pe care am încercat să le copiem, cum ar fi vasele emblematice, dar ne-am permis și câteva intervenții creative, deoarece era important să păstrăm un aspect contemporan”, a declarat Rabasse. „În apartamentul lui Lagerfeld există câteva sculpturi realizate de Chana Orloff, care nu au fost niciodată acolo, dar sculpturile ei sunt atât de impresionante încât întruchipează tipurile de sculpturi pe care Lagerfeld le deținea de fapt.”
Coafuri
De-a lungul deceniului în care este plasat serialul, personajele principale par să-și schimbe constant coafurile, ca și cum ele însele ar fi în continuă schimbare. Pentru portretizarea lui Karl Lagerfeld de către Daniel Brühl, au fost folosite trei coafuri pentru a descrie cu fidelitate diferitele lungimi ale părului creatorului de modă înainte de a-și lega celebra codiță. Alături de acestea, a apărut și celebra barbă pe care o purta la vremea respectivă, care masca adesea emoțiile care mai târziu au rămas ascunse sub ochelarii de soare întunecați.