fbpx
More

    Studiu Mastercard: biometria, lider detașat în topul preferințelor românilor

    Publicat în:

    Studiu Mastercard dezvălui utilizarea biometriei pentru autorizarea plăților cu cardul online capătă tot mai multă tracțiune în România. Odată cu creșterea spectaculoasă a comerțului electronic și implementarea normelor de securitate prevăzute de noua Directivă Europeană PSD2. Care introduc obligativitatea autentificării în doi factori a tranzacțiilor. Conform studiului Mastercard referitor la percepția și utilizarea consumatorilor a funcțiilor biometrice pentru serviciile bancare mobile și online, desfășurat pe plan local, biometria este lider detașat în topul preferințelor consumatorilor privind metodele de autentificare a tranzacțiilor.

    49% dintre români au declarat că autentificarea biometrică este modalitatea preferată

    Locul secund este ocupat de SMS și parolă, 35% dintre respondenți optând pentru această metodă. În timp ce locul trei în clasament este ocupat de autentificarea prin SMS, 16% dintre cei chestionați alegând această alternativă.

    Dintre cei 62% dintre români care dispun de autentificarea biometrică în aplicația oferită de banca lor, 78% folosesc deja această metodă. În același timp, din cei 17% dintre consumatori care nu dispun de această funcționalitate în aplicația de banking.

    Studiu Mastercard
    Master card si Octet Europe

    Totodată, în ultimii ani, românii au adoptat constant un stil de viață digital, tendință accelerată și de contextul actual. Care a determinat modificări în comportamentul de consum, inclusiv în ceea ce privește modul în care aceștia plătesc pentru serviciile și produsele de care au nevoie. Aproape 9 din 10 consumatori au încredere în plata online cu cardul, conform celui mai recent studiu Mastercard realizat în România.

    56% dintre respondenți au declarat că, în timpul cumpărăturilor online, cardul este instrumentul preferat de plată. Există, în continuare, și o preferință pentru plata cumpărăturilor online la livrare. 45% dintre români declarând că aleg să achite cu numerar la momentul primirii coletului.

    Comportamentul nu este generat, însă, de neîncrederea în plata cu cardul. Principalele motive menționate fiind dorința de a verifica pachetul înainte de efectuarea plății și de a achita contravaloarea coletului direct la curier.

    Ne găsiți și pe Google News

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Alte articole