fbpx
More

    Drumurile la bancă sau la alți furnizori de servicii pot scădea cu 30% cu ajutorul procesului de digitalizare

    Publicat în:

    Starbyte, unul dintre principalii jucători din sectorul IT din România, anunță lansarea unui nou modul optimizat de verificări antifraudă, prin intermediul căruia identitatea unui client este verificată în timp real atât prin validarea documentului de identitate versus selfie, cât și prin integrarea unor verificări suplimentare specifice cunoașterii clientului, etapă obligatorie pentru deschiderea unui cont sau accesarea unui credit.

     

    Soluția este integrată în 4Apply, o aplicație de înrolare digitală a unui client persoană fizică sau juridică, utilizată în special pentru procesul de pre-aprobare a creditelor online și deschidere de cont, însă poate fi utilizată și în alte industrii, precum asigurări, turism, telecomunicații sau comerț online. Astfel, potrivit reprezentanților companiei, prezența fizică a clienților în sucursalele unei bănci sau în alte contexte legate de furnizorii de servicii ar putea scădea cu minimum 30%.

    Noul modul dezvoltat de Starbyte asigură o verificare puternică și fiabilă a identității online, integrând tehnologii avansate de Machine Learning și Inteligență Artificială pentru recunoașterea si compararea feței. Astfel, acesta permite verificarea în timp real a identității clienților online prin captarea în siguranță a imaginilor unui document de identitate și a unui selfie. Platforma urmărește fața utilizatorului și preia imaginea acestuia din coordonatele detectate fără a include fundalul, pentru a oferi un nivel semnificativ mai mare de securitate. Se pot detecta manipulări ale imaginilor extrase din cărțile de identitate (imagine lipită pe buletin), conținut (nume, adresă, data nașterii etc.) și alți înlocuitori ale fotografiilor. Un alt pas în verificarea identității se realizează prin efectuarea unei comparații faciale între poza extrasă din buletin și selfie – aplicația realizează o comparație între vârsta și sexul detectate în selfie si cele din buletin.

    Mai mult, se efectuează un test de liveness detection pentru a se asigura că persoana din fața dispozitivului este cine pretinde a fi și că nu este o imagine sau un video înregistrat. Aplicația va îndruma utilizatorul să întoarcă capul într-un anumit mod și verifică dacă mișcările au fost făcute în direcția specificată. Pe lângă mișcări, aplicația poate detecta emoțiile – afișează imaginea fericită / tristă și reacția de răspuns permite diferențierea unei persoane reale de o randare, un clip video sau o poză sau chiar avatare 3D animate. Testul detaliat poate fi înlocuit sau dublat de conferința video între client și operator în vederea finalizării procesului de verificare, iar întreaga operațiune durează doar câteva minute.

     

    Potrivit unui studiu Signicat, în momentul înființării unui cont nou, 40% dintre consumatori vor abandona procesul de înrolare dacă este prea lung sau complex, iar utilizatorii sunt dispuși să schimbe furnizorii de servicii financiare pentru a obține o experiență mai bună. Drept urmare, băncile sau alte organizatii care solicită clienților să viziteze o sucursală sau chiar să descarce, să tipărească, să semneze și să trimită documente suplimentare își pot pierde cota de piață în fața concurenților ce au adoptat soluții de automatizare și digitalizare.

     

    Instituțiile financiare trebuie să parcurgă o linie fină între respectarea reglementărilor, detectarea fraudelor, securitatea digitală, oferind în același timp o experiență plăcută clienților. Pe de altă parte, infractorii cibernetici sunt tot mai inovativi, reușind să exploateze lacunele și să păcălească formele tradiționale de identificare online. Soluția noastră ajută la întâmpinarea acestor provocări cu o experiență intuitivă de verificare a identității online, care descurajează utilizarea de identități și documente false. Procesul de înrolare digitală este flexibil și poate să fie folosit în orice domeniu pentru a facilita accesarea serviciilor în orice moment, la distanță” a declarat Ana Petrache, Marketing Manager Starbyte.

     

    Pandemia COVID-19 a determinat tot mai multe companii să își digitalizeaze afacerile pentru a ajunge la consumatori, însă, totodată, acestea se confruntă cu risc crescut de fraudă si au nevoie de instrumentele necesare pentru a face verificări în timp real. Soluția este flexibilă si poate fi implementată modular în funcție de nevoile clientului: de exemplu, validarea documentului și extragerea datelor pot fi implementate printr-un plugIN în aplicația clientului.

    Aplicația 4Apply permite companiilor (băncilor, site-urilor de comerț electronic, companiilor de asigurări, platformelor de schimb de locuințe, furnizorilor de carduri de credit și oricărei alte organizații) să evalueze riscurile fiecărui utilizator, fie că deschide un cont nou sau încearcă să se conecteze la un cont, să solicite un împrumut sau să facă o plată.

     

     

    Ne găsiți și pe Google News

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Alte articole