L’Oréal Groupe a fost desemnată cea mai inovatoare companie din Europa, în primul clasament realizat de Fortune al celor mai avansate 300 de companii de pe continent. Acest anunț a fost făcut la VivaTech 2025, unde compania media globală Fortune a dezvăluit lista inaugurală a celor mai inovatoare companii din Europa, în parteneriat cu specialistul în date, Statista.
Acest clasament, care acoperă 21 de țări și 16 industrii, evaluează inovația pe baza a trei piloni cheie: inovația produsului, inovația procesului și cultura inovației. Poziția de top a L’Oréal subliniază leadershipul său în tehnologia frumuseții, angajamentul său ferm față de cercetarea științifică, experiența în marketingul creativ și dedicarea sa de a promova o cultură orientată spre viitor, incluzivă și antreprenorială în echipele sale globale.
„Suntem extrem de mândri să fim recunoscuți de Fortune drept cea mai inovatoare companie din Europa”, a declarat Nicolas Hieronimus, CEO al L’Oréal. „Această recunoaștere prestigioasă ne întărește convingerea că inovația, susținută de știință, tehnologie și creativitate, este cea mai bună modalitate de a reuși pe scena mondială, dar este, de asemenea, o dovadă a talentului și dedicării incredibile ale echipelor noastre din întreaga lume. Pasiunea lor neclintită, îndrăzneala și spiritul antreprenorial au făcut posibilă această realizare.”
Încă de la începuturile sale, L’Oréal a fost impulsionată de o cultură profundă a inovației, o moștenire inițiată de fondatorul său, Eugène Schueller, un chimist antreprenor care a inventat prima vopsea de păr sigură și eficientă din lume în 1907. Acest angajament de a depăși limitele se extinde mult dincolo de laborator, cuprinzând nu doar dezvoltarea de produse inovatoare, ci și progrese de pionierat în marketing, responsabilitate socială și sustenabilitate.
Printre cele mai importante inovații recente se numără:
Longevitate
- L’Oréal Longevity Integrative Science™ combină progresele tehnologice și expertiza în domeniul pielii pentru a trece de la îngrijirea corectivă la îngrijirea preventivă, vizând cauzele fundamentale ale îmbătrânirii biologice și extinzând durata de viață a celulelor pielii. „Roata Longevității L’Oréal” decodează îmbătrânirea biologică a pielii și dezvăluie secretele a nouă caracteristici interconectate ale îmbătrânirii, folosind tehnologia sa Longevity AI Cloud™.
- Lancôme Cell BioPrint, creat împreună cu NanoEntek, reprezintă o revoluție în inteligența pielii consumatorului, înrădăcinată în domeniul științei longevității. Câștigător al premiului CES 2025 pentru Inovație, este un dispozitiv portabil de diagnosticare biologică de tip „laborator pe cip”, care permite consumatorilor să înțeleagă traiectoria de îmbătrânire a pielii lor și să obțină informații despre soluțiile de îngrijire a pielii care pot i
nversa vârsta biologică a pielii lor.
Ingrediente inovatoare
- Melasyl™, o moleculă revoluționară concepută pentru a aborda problemele de pigmentare localizată care duc la apariția petelor cauzate de înaintarea în vârstă și a urmelor post-acneice, cu eficacitate și siguranță demonstrate clinic pentru toate tipurile de piele.
- UVMUNE 400, cea mai mare inovație în protecția solară din ultimii 30 de ani, pentru a proteja eficient pielea împotriva razelor UVA ultra-lungi. Cu această descoperire științifică majoră, L’Oréal ajută la prevenirea leziunilor profunde ale pielii cauzate de soare, care reprezintă o problemă majoră de sănătate publică.
Servicii augumentate
- L’Oréal Paris Beauty Genius, un asistent personal de frumusețe all-in-one, bazat pe inteligență artificială, care oferă utilizatorilor săi diagnostice și recomandări personalizate, permițând consumatorilor să învețe orice despre frumusețe într-un mod simplu și ușor. Lansat anul trecut în SUA, a adunat deja peste 400.000 de conversații și va fi disponibil în curând pe WhatsApp.
- La Roche-Posay Spotscan+Coach a fost dezvoltat împreună cu dermatologi și este prima aplicație de coaching pentru acnee care combină analiza avansată a pielii bazată pe inteligență artificială cu rutine personalizate și suport emoțional. Printr-un parteneriat cu Calm, cea mai importantă aplicație de sănătate mintală din lume, utilizatorii LRP Spotscan+Coach vor avea acces la meditații ghidate, exerciții de respirație, instrumente pentru somn și conținut de specialitate pentru a sprijini reducerea stresului și bunăstarea holistică, abordând impactul acneei asupra sănătății mintale.
Dispozitive augmentate
- L’Oréal Professionnel AirLight Pro, creat împreună cu Zuvi, reprezintă o revoluție în uscarea părului, conceput atât pentru profesioniștii din domeniul frumuseții, cât și pentru consumatori. AirLight Pro combină aerul, căldura și, pentru prima dată, lumina infraroșie care vizează direct moleculele de apă, accelerând procesul de evaporare a apei și rezultând într-o uscare cu până la 21% mai rapidă, cu până la 55% mai multă hidratare pentru un păr mai strălucitor și mai neted, și cu până la 19% mai puțin consum de energie.
- L’Oréal Paris Colorsonic, numit una dintre cele mai bune invenții ale anului de către Time, acest dispozitiv ușor, portabil, folosește un proces inovator, fără murdărie, pentru a amesteca vopseaua de păr și a o aplica uniform, oferind rezultate consistente de culoare a părului pentru consumatorii de acasă. Va fi premiat în categoria beauty tech.
- L’Oréal Professionnel Water Saver, un cap de duș special conceput, care reduce consumul de apă în saloane cu 69%, fără a compromite experiența de clătire, care până în prezent a economisit peste 530 de milioane de litri de apă.
Marketing augmentat
- CreAltech este laboratorul de creare de conținut de frumusețe al L’Oréal, care augmentează creativitatea echipelor noastre de marketing și conținut cu puterea inteligenței artificiale generative. Combinând un ecosistem modular de modele, expertiză, tehnologii și parteneri – inclusiv NVIDIA, Google, Adobe și OMI – CreAltech permite specialiștilor în marketing să genereze mii de imagini, texte și videoclipuri unice, adaptate brandului, pentru diverse platforme și publicuri globale.
- Noile Coduri ale Frumuseții: Economia Creatorilor. Grupul L’Oréal și Meta colaborează în cadrul Programului pentru Creatori „Noile Coduri ale Frumuseții” pentru a sprijini următoarea generație de creatori 3D, AR și AI și a explora noi frontiere creative în domeniul frumuseții. Brandurile noastre L’Oréal Paris, Lancôme și La Roche-Posay sunt pionieri și îmbrățișează aceste noi teritorii creative prin colaborări cu o echipă de 50 de creatori pricepuți în utilizarea instrumentelor și tehnicilor de ultimă generație. Scopul nostru este de a da frâu liber creativității tehnologice într-o economie a creatorilor în creștere.
Inovație specială
- Programul „Share & Care”, programul de inovație socială și beneficii pentru angajați lansat în 2013 de L’Oréal, pentru a se asigura că toți angajații companiei, oriunde în lume, beneficiază de protecție socială la cele mai înalte standarde – inclusiv asistență medicală, financiară și la locul de muncă, inclusiv în arii precum cancerul, violența domestică și siguranța psihologică.