După succesul francizei Ghost of Tsushima, studioul Sucker Punch Productions revine cu o continuare independentă, intitulată Ghost of Yōtei, care ne poartă într-o regiune nouă, în nordul Japoniei, la poalele muntelui Yōtei. Jocul îşi propune să menţină spiritul samurai, dar să ofere o experienţă mai amplă, mai variată şi mai modernă alături de un nou protagonist.
Povestea lui Atsu
Acţiunea se situează în anul 1603, pe insula Ezo (astăzi Hokkaidō), unde natura şi haosul se împletesc. Personajul principal este Atsu, o războinică ale cărei rădăcini au fost distruse de membrii „Yōtei Six”. Motivul său este clar răzbunare, dar şi redescoperire. În timp ce explorezi zone variate tundră înzăpezită, câmpuri vaste, ruine acoperite de vegetaţie atmosfera jocului transmite constant tensiunea, melancolia şi frumuseţea efemeră a lumii.

Fără a fi un joc ce se bazează masiv pe dialoguri, Ghost of Yōtei îţi spune povestea prin fiecare colţ al lumii sale: frunzele care cad, urmele paşilor, râurile care curg în amurg. Această abordare creează o experienţă cinematică, aproape meditativă. Nu toate momentele ating vârfurile de originalitate ale poveştilor contemporane, dar modul în care sunt construite mediul şi motivaţia personajului aduc o emoţie reală.
Gameplay & mecanici
Ghost of Yōtei aduce o evoluţie clară dar cu rădăcini solide în ceea ce a oferit Tsushima. Lupta este mai fluidă, arsenalul mai divers (dual katana, ōdachi, kusarigama, arcul etc.), iar sistemul de contră şi parare este rafinat. Fiecare duel cu un general al Yōtei Six se simte intens, cinematografic, dar şi exigent. Reflexele contează.

Explorarea este amplificată: harta este mai vastă, mediile mai variate, secvenţele de traversare mai elaborate. Poţi folosi cai, traversa zone de apă, urca pe stâncă, naviga prin zăpezile adânci. Atunci când toate elementele se leagă un duel în lumina apusului, vântul care ridică iarba, zăpada care scârţâie sub talpa jocul îţi dă senzaţia de “expediţie”.
Dar tocmai această expansiune aduce şi elemente mai familiare misiuni secundare care se repetă, activităţi colectabile care devin mai mult platitudine decât provocare. Pentru jucătorii care urmăresc doar firul principal, ritmul excelent. Pentru cei ce vor “totul”, senzaţia de repetitivitate apare mai rapid.
Grafică & performanţă
Din punct de vedere vizual, Ghost of Yōtei e un adevărat spectacol. Pe PS5 (sau hardware de generaţie similară) lumea este vibrantă — zăpadă realistă, reflexii, lumina de seară, detalii ale vegetaţiei, toate contribuie la o imersiune profundă. Fiecare cadru merită savurat.

Performanţa este solidă: framerate stabil, încărcări rapide, tranziţii fluide. Evenimentele dramatice dueluri mari, secvenţe de cădere, medii deschise — arată foarte bine fără să sacrifice gameplay-ul. Sunetul şi muzica completează tabloul: fiecare şoaptă de vânt, fiecare ciocnire de sabie sunt puse în evidenţă cu atenţie.
Concluzie
Ghost of Yōtei este o realizare de excepţie pentru Sucker Punch un joc care aduce eleganţă, amploare şi calitate în open-world. Îţi transmite motivaţia eroinei, îţi oferă medii superbe şi un sistem de luptă care recompensează. Nu tot ce face este perfect, dar atunci când joacă pe toate corzile, experienţa merită pe deplin. Copia de review a fost oferită de către PlayStation România.

